Jump to content

Selge og kjøpe mag2


BigBore

Recommended Posts

Dersom jeg selger min mag2 revolver og legger disse salgspapirene ved ny søknad, må jeg da ha uttalelse i fra klubben? Saken er at jeg allerede har papirer inne til klubben for noen andre våpen og hadde håpet å slippe en runde til. Legge søknad på ny mag2 sammen med 3 andre søknader og uttalelser i fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Bigbore: Dersom du har en Mag2 og du ønsker å selge denne for å kjøpe en ny, så anbefaler jeg at du skriver det på søknaden. Legger du ved kopi av startkort og resultatliser hvor du har skutt Mag2, så har du dokumentert aktivitet. Holder ikke dette bør du klage til POD.

 

Tom K: Det er skytteren og ikke klubben som skal dokumentere behovet. Klubben skal kun bekrefte medlemskap, at våpenet er lovlig til det omsøkte skyteprogram og at klubben er tilsluttet et godkjent forbund som administrerer skyteprogrammet. Praktiseres det annerledes hos deg ville jeg fått klubben til å ta det opp med våpenkontoret eller sjefen for forvaltningsavdelingen.

Link to comment
Share on other sites

Tom K, det er en praksis jeg ville tatt opp med våpenkontoret. Jeg bor ikke i ditt politidistrikt, og trenger bare å legge ved startkort ved søknad. Skal jeg selge en pistol for å erstatte den med en annen, står det som regel i vedtaket at den jeg har forutsettes avhendet eller solgt. Og de er sjenerøse nok til å gi meg 6 måneder på å selge den gamle.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis noe varierende praksis rundt omkring, startkort og medlemskort har jeg vist EN gang. Skriver på søknad klubb og forbund, det har holdt hittil. Nå skal det sies at kontoret der jeg hører til vet at jeg har en viss aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Det høres jo rimelig ut, men er bare sysnsing. Så langt virker det som det aktuelle våpenkontoret syns noe annet, og det har de nok i bunn og grunn lov til. Men kanksje en dialog, for å lette deres arbeidsbyrde ved forenkling av byråkrati, ville blitt mottatt positivt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes man burde slippe å søke på nytt hvis man har et gitt kaliber fra før som skal byttes ut med annet våpen i samme kaliber og våpentype, man har jo allerede fått godkjent det man har.

 

En type eierskifteordning burde ikke være så vansklig å administrere, med eller uten et sentralt eierskapsregister som eventuelt kunne inneholde hvilke kaliber du har godkjennelse på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...