Jump to content

Ladedata fra norma.cc ifht ladeboken - 7x57R


Muntjac

Recommended Posts

Hei,

 

Skal lade 7x57R, med Oryx 156gr, Norma hylser og Norma N204.

 

Data A: Norma.cc oppgir minimum 42gr (hast. 723 m/s) og max 44,3 (759 m/s) for denne kombinasjonen.

 

Data B: Til sammenligning oppgir ladeboken min. 45gr (721 m/s) og max 47gr (758 m/s) n204 sammen med 160gr sierra.

 

Spørsmål 1: Er det trygt å benytte ladedata for 160gr Sierra til 156gr Oryx?

 

Spørsmål 2: Hvorfor er det så stor forskjell mellom data fra fabrikk og ladeboken?

 

Spørsmål 3: Norma.cc oppgir col 74mm, mens deres egne fabrikkpatroner er 76,5mm. Er dette av betydning?

 

Jeg er nybegynner (men har "fadder) så ta ikke min kunnskap for gitt når du svarer.

 

Takk for alle råd!

Link to comment
Share on other sites