Jump to content

6mm Norma BR i Sauer 200 str


deerkiller

Recommended Posts

Har kjøpt et 6mm Norma BR løp til Sauer 200str rifla mi.Den er tenkt brukt på 500 benkeskyting F class

Har lada litt og skutt endel 105gr Lapua scenar,Hornady A-max 105gr,Berger 90gr.Av krutt har jeg brukt Norma 19 og N140.Her ser jeg en tendens til at N11 gir best presisjon.

Den beste ladingen gir i underkant av 2,5 cm presisjon med 10 skudd på 200m.

Er det flere som har testa Sauer 200 i 6mm Norma BR og hvilken type kule og krutt gir best presisjon i denne rifla?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå skal jo ikke ei Sauer 200 ha noe mulighet mot dedikerte BR rifler, men bedre enn 50mm på 200 meter burde den klare, hva er riflestigningen på pipa?

Jeg brukte utelukkende CCI BR4 hetter når jeg skjøt 6mm BR iallefall, så kan ikke si noe om andre tennhetter.

Link to comment
Share on other sites

1-8 skal gå bra med tyngre kuler - de fleste VLD kuler i 6br bør settes til såvidt å touche riflinga, det hadde mye å si på min rifle, mer enn kruttypen, jeg prøvde/brukte N140, N150, N530, N540, N550 samt N11 og Odin.

Når det er sagt gikk min rifle best med 87gr Vmax satt til "normal" lengde faktisk, men også bra med Scenar 90, 105 samt Sierra 107

Link to comment
Share on other sites

Har nå blitt kontakta av flere på PM om hvor løpet er handla og om det mater fra magasinet.

Løpet er et orginal Sauer 200 løp kjøpt hos M.Landrø (importør for sauer).Mitt var det siste han hadde inne.Patronen ligner litt på frøken Sandra Borck,kort og hissig.

Ferdigladda patroner mater ikke fra 6,5x55 magasiner,så jeg må mate en og en.Mulig de fungerer i et 308 magasin.Hviss mating hadde fungert ville dette vært en fin jaktfelt patron i Sauer 200 str rifla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...