Jump to content

Reingjøre kammer


Stihl Crazy

Recommended Posts

Jeg bruker en mopp med en stor lapp over. Stor bronsjebørste med lapp over går også fint. Eller stort øye. Jeg innbiller meg at mopp eller børste med lapp blir jevnere enn et øye. Filla krøller seg litt ujevnt i øyet, og når ikke helt fram i kammeret. Men det er nok flisespikkeri. En dæsj bremsespray på filla, så blir det tørt og fint. Kanskje litt for tørt hvis en skal lagre rifla ei stund, eller ut i rått vær.

Link to comment
Share on other sites

Det beste å bruke til dette er verktøy ment for jobben.

Bronsebørster til å skrubbe kammeret med er nå en så som så løsning.

 

Dette er settet eg bruker for tiden, til formålet.

 

http://www.sinclairintl.com/gun-cleanin ... 35492.aspx" target="_blank

 

Har du trøbbel med at det bygges opp en karbon ring i kammeret, bruk en kammer lengde måler og trim hylsene etter kammerets lengde og ikke det som står i ei eller anna ladebok, siden det ikke stemmer med ditt kammer i 99% av tilfellene.

Skal du gjøre dette trygt må du selvfølgelig måle hylsene dine, og til nærmere kammer skuldra du setter lengda til oftere må hylsene trimmes, men dette sier vel seg selv.

Alternativt bruk et krutt som brenner raskere, så kammeret forsegles av hylsa fortere og slipper mindre gass og karbon bakover i kammeret.

Den siste løsningen er selvfølgelig ikke optimal, men hjelper med problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...