Jump to content

Dillon Super swage 600


sleipner

Recommended Posts

Når jeg kjøpte min fulgte det med pressverktøy både for LR/LP og SR/SP.

Så med det som følger med kan du presse inn nittingen både på 9mm og på 45ACP, med medfølgende materiell.

En annen ting er om det er nødvendig og fjerne nittingen, i alle fall når det gjelder 223.

Startet med og presse nittingen på 223 men i dag velger jeg og svelge at jeg moser i snitt 1stk tennhette pr. 2000 - 3000 patroner.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å ha utstyr, nødvendig med FC hylser.

 

Der er endel videoer på YouTube om denne, og måter å konvertere den på til hurtigere bruk.

 

Selv brukte jeg løsningen med fjær/strikk utkaster av hylsene. Sette i hylse, press ned hylsa i posisjon for pressing, dra i spaken, ta ny hylse, se den swagede hylsa fly avgårde når spaken kom opp, og på igjen. Brukte trikset med gammel håndduk hengende ned i en 25l boks/eske eller lignende til å ta i mot hylsene. Funket som snus.

Bendte også til ett par bladfjører for å styre hylsene ned i senter (festet med to små tvinger). Hele suppedassen festet på passe tykk fjøl, festet med tvinge i ladebenken.

 

Brukte å stikke ned i kjelleren og kjøre gjennom 100 - 200 hylser hver kveld, til alt var swaget (M/lånt swager). Mest 223 og s&b 6.5x5t5/308w/38spc hylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...