Jump to content

Baser/ringer til Winchester M70 pre 64


Peter

Recommended Posts

Har blitt en lykkelig(?) eier av en R. Hansen bygget Winchester mod 70 pre 64 i .308NM. I hvert fall tror jeg det er en 70/64 siden den har mauserutdrager. Står baser med ringer på, men trenger litt høyere montasje. Hva slags baser/ringer anbefales, og hvor kan jeg enkelt handle slikt?

Link to comment
Share on other sites

Om du har en pre -64 skal jeg ikke si, du kan finne det ut ved å se på serienummer og eller (yes but, no but) tangen bak på kassa. Uansett begynte Winchester produksjon av control feed mekanisner igjen i 1992 som "Classic" utgaven og sjansen for st du har en slik er ganske stor.

Uansett, kikkermontasjer. Sannsyneligvis vil du jo få høyere ringer til den montasjen du har. Ellers lager vel samtlige produsenter montasjer til M70. Selv ville jeg sett på S&K montasjer.

Link to comment
Share on other sites

Ser min har serienummer 133672, yes but/no but skjønte jeg ikke. Etter det jeg skjønner er nummer<700000 pre 64.

 

Har vel funnet ut at det er Recknagel K5 baser og ringer på rifla, og at det er Ragnar Hansen som forhandler dette i Norge. Er takknemlig for tips om nettbutikker med Recknagel.

Link to comment
Share on other sites

Mulig du må forsøke noen tyske nettsider da, men dem snakker en rar dialekt.

Beklager den yes but no but. Jeg prøvde å være litt vittig, men hvis du ikke ser på Little Britten så blir det jo meningsløst :lol: . Det jeg menta var at jeg er usikker på når de skiftet fasong på bakre tange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...