Jump to content

Dokumentar om Norsk Våpenhold


Clakz

Recommended Posts

Det er midt i jakten, med de fordeler og bakdeler det kan ha mtp folks tilgjengelighet.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Bergen jeger og fiskeforening www.bjf.no

Om det er noen som kan hjelpe deg med dette må det vel være dem, de har veldig mye kunnskap å komme med.

Jeg har en liten bekymring, ( og her må du bære over med meg) og det er at du på tross av gode intensjoner kan få dette fremstilt på en dårlig måte.

Jeg tror mange er bekymret for å fremstå på en dårlig måte, slik som vi dessverre har sett endel "representanter" for skyttere ( jegere, våpeneiere etc) har gjort.

Dette kan dempe entusiasmen for det forøvrig utmerkede prosjektet ditt !

Videre tror jeg du favner over alt for mye.

Jeg vil foreslå ( og her er dette et forslag, som du selvfølgelig står fritt til å vurdere selv) at du ikke prøver å få med deg alle aspekter av dette meget omfattende emnet, men heller konsentrer deg om en noe enklere tilnærming. Eksempelvis dagens jeger og samfunnets oppfatning av ham, hvem han er, og hvorfor han jakter.

Dette kan du klare å sy sammen med "vrengebilder" av hvordan han KAN bli oppfattet, eller hvordan våpen og jaktmotstandere ønsker å fremstille ham.

Jeg går utifra at du ikke skal lage en to timers dokumentar?

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig å bite over for mye? Resultatet skal bli 5-10 minutter langt, så det trenger ikke å være så vanvittig omfattende. En helgetur på jakt og håpe på noen bra situasjoner, en til to offentlige\stillingsbetingende stiller opp på intervju, 2-3 private våpeneiere og noen runder på skytebane med kamera, så har vi igrunnen nok- slik jeg ser for meg foreløpig ihvertfall. Men av erfaring så forandrer produksjonsplanen seg raskt 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Vi har da holdt kjeft lenge nok til at det er respektabelt nå. En slik dokumentar trengs sårt for og gi Norske skyttere og våpeneiere et ansikt utad og forklare for folk at vi er respektable og over gjennomsnitte lovlydige mennesker, spesielt med den allerede ekstreme statistikken 2 måneder inn i 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Så det blir ikke noe av dokumentaren ?

 

Den kommer, vær du sikker, bare ikke nå i første omgang.

 

spesielt med den allerede ekstreme statistikken 2 måneder inn i 2009.

 

Hei du.

Kan du linke meg til denne statistikken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...