Jump to content

Lyddemper til Remington 700 - 308Win


toffe

Recommended Posts

Jeg ville kjøpt en brukt, men i praksis ubrukt, her på kammeret eller på finn. Billigere blir det ikke... Ta den med til børsemakeren slik at den kan tilpasses nøyaktig. Hausken og A-tec har funka fint for meg. Det har også en Sonic 45 som jeg bruker på min rem 700 i 308 nå. Sistnevnte er veldig billig.

 

Vedrørende hvor stort hullet skal være, må det som allerede nevnt være minst .30 til 308. Har ikke trua på at det skader om det er noe større. Vil tru det er minimalt med lyd som kommer ut av tuten. Dempingen skjer vel lenger bak i demperen. Så om du kommer over en billig brukt men ubrukt i 338 kan man jo også bruke den. Mulig andre har et annet syn på dette, og veit mer om demping og innmat i dempere enn meg...

 

Må legge til at jeg selv ikke har prøvd med f.eks en 338 demper på ei 308 pipe...

Link to comment
Share on other sites

Demper merket .30 eller max 8mm er supert til .308Win. Så er det volum og vekt størst demper oftes best men er tundt og klumpete. Mindre demper mindre men passer bedre med tanke på vekt og om du vil ha litt lengde på løpet.

 

Ofte er dette hva du ønsker ikke hva alle her inne sier du skal kjøpe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...