Jump to content

Nye skogsdekk til ATV'n, noen tips?


ersa

Recommended Posts

Hei, jeg skal ha nye terrengdekk til firehjulingen. De gamle er utslitt å nye trengs. men jeg ser meg litt rundt å prøve å finne ut av hva som er dugende :)

Jeg vill egentlig ha større og breiere dekk så de flyter litt bedre på myrer og får litt bedre bakkeklaring. originalt så er det 25x8 dekk foran og 25x10 dekk bak, noen som har forslag til hvor store dekk som går på uten å bli for store?

Det er for øvrig er Arctic cat 500 TRV dekkene skal stå på :)

Jeg har sett litt på disse dekkene her:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true

Noen som har mer erfaring enn meg som kan si noe om disse? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har kjøpt disse dekkene av han du linker til. Brukte de hele 2013 sesongen på alt fra snaufjell, myrer, bratte lier, svaberg, grusveier, egentlig alle underlag du kan møte på i skogen og på fjellet... De er fantastisk bra i terrenget og gummien er slitesterk.

 

Jeg bruker 26x10 - 26x12, originalt oppsett var som du har nå.

Link to comment
Share on other sites

Det høres bra ut :) jeg har litt lyst på 27x10 og 27x12. men er litt usikker. Merker man godt den 2,5 centimeterene man hever den på stabiliteten?

ringte å snakka med forhandler i dag og han mente jeg burde gå for 26x9 og 26x12. men jeg vil ha så brede dekk som mulig, og helst litt større enn det jeg har nå i diameter også :)

jeg er absolutt åpen for forslag til andre typer dekk også :)

Link to comment
Share on other sites

Mye dekk med litt grovt mønster som fungerer bra i skogen, men ville vært forsiktig med å kjøpe for store dekk. Uten å heve atv'n og bruke spacere, tar det for tak i skjermer. Med 500 ccm bør du også sjekke om girkassa tåler 27". 26" er faktisk ganske store. Jeg har mine på en Grizzly 700, og ville ikke hatt større. Ikke er det plass heller.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Ville gått for forslaget til forhandleren.

Artic caten er kort og smal, du vil merke at den blir ustabil hvis du går for 27".

I alle fall uten å bredde den.

Hvis du skulle finne på å bruke kjettinger kan det bli for liten plass.

 

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Okei, da kan et godt være jeg bare går for 26 tommers da :) men det bør fungere bra med 10 og 12 tommers breie dekk uten å måtte sette på spacere?

Hva det er plass til i hjulbuen er en ting, en annen er hva som skjer når du legger styret helt over og samtidig komprimerer demperne når du svinger. Bare så vidt det går med 26x10 foran på min. Kan love deg at 26" ser stort ut når du får de på. Hadde jeg hatt større på min, hadde det ikke sett bra ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...