Jump to content

dynamisk kurs--- i prøvetiden på 6 mnd!?


gorgen

Recommended Posts

hei.

har nå nylig tatt sikkerhetskurs i lokal klubb. har veldig lyst til å starte opp med dynamisk. I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å ta dynamiskkurs før ervervelse av eget våpen. Evt vil det være mulig å stille i en konkurranse før 6 mnd er gått. forutsatt at kurs for dynamisk er gjennomført og bestått.

Link to comment
Share on other sites

er det ikke slik at en av forutsetningene for å gjennomføre kurset er:

 

*eie egnet våpen iht. reglemagnet (våpen skal være registrert på kursdeltaker)

*rigg til formålet

*minimum 4 magasiner, hvorpå minst ett av disse må ha minimum 15 skudds kapasitet

 

vil huske det var noe i den leia når jeg leste meg gjennom regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Iamus

 

Finnes ingen lover eller regler som tilsier at en deltaker på dynamisk kurs må ha noe som helst. Alt er opp til den klubben som kurset skal tas i. Der finnes rene DSSN klubber hvor man tar inn helt ferske håndvåpen skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Takk

Har skutt endel pistol i min ungdom, og har nå nylig tatt opp igjen hobbyen. Har ett par gode kompiser som har mye erfaring med praktisk skyting. Disse blir å funke som min veileder, en av dem er også instruktør på praktisk.

Helt klart at det er viktig med mye erfaring med pistol, og jeg legger ned en god del trening både på bane og klikk hjemme allerede.

Har i utgangspunktet ingen større ambisjon enn at jeg skal bruke denne skytingen som litt kvalitetstid for "far"..

Takk igjen for gode innspill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...