Jump to content

Hvordan rengjøre av salongdemperen?


stalks

Recommended Posts

Trenger noen tips ifm rengjøring av A-tec Cmm-6 Rimfire modulær lyddemper. Dersom noen kan legge ut en god fremgangsmåte fra A - Å blir jeg kjempeglad. Har aldri åpnet demperen før, og vil vel egentlig si at jeg bør få dette forklart slik at en 10-åring ville forstått det :oops:

Link to comment
Share on other sites

Skru den av våpenet. :D

Gå til vasken.

Sett på passe varmt vann.

Fyll demperen med vann.

La renne ut.

Fyll med vann.

Dekk til hullene og rist.

Tøm ut.

Fyll med vann rist tøm ut (fyll fra begge sider).

Tøm/rist ut så mye du kan, sett stående på en varm ovn for tørk.

 

Eller fortsett med:

 

Skru modulene fra hverandre (forsiktig med O.ringene, hold skarpe kanter/negler borte fra de).

Skyll med vann (kansje noen har noe lurium de bruker, men vann har så langt egentlig holdt greit nok for meg).

Tørk de.

Nå kommer cluet, pass på at gjengene entrer skikkligt og pass på at O-ringen ligger der den skal.

Skru sammen, men ikke hardt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har brukt å lagt demperen i diesel for 24 timer eller mer :P også når den har ligget der lenge nok har jeg plukket den fra værandre og skuret ren alle delene i diesel bad. så har alle O-ringer blitt byttet ut med nye når jeg har skrudd det sammen. fungerer sikkert knall bra med vann men jeg er hysterisk redd for rust :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...