Jump to content

Howa 1500


Shooter

Recommended Posts

Vil si det går rimelig lett.

Om det er noe, så er det muligens en aning løst/slarkete når det er dratt tilbake. Men har ikke noe å sammenligne med, så vanskelig å si noe konkret der. Det sitter bra når det er låst.

 

Mistenker at låsekassa er støpt og maskinert, framfor maskinert fra blokk. Hadde sovet litt bedre om natta hadde jeg visst dette for sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Howa'en er såvidt jeg har hørt og kan se selv maskinert fra et senkesmidd emne på samme måte som f.eks. win. M70

 

Det kan sikkert stemme det. Så noe appelsinhudlignende overflate på utsiden av låsekassa av det som er skjult av stokken. Dette kan nok godt komme fra smiing også, og ikke støping som jeg frykta først.

 

Har du vært noe borti produksjon av låsekasser?

Link to comment
Share on other sites

Man må som regel forenkle komponenten når man går fra smidd til bare utfresing av blokk.

 

Det er ikke helt likegyldig hvordan låsekassa er laget, men alle er nok riktig dimmensjonert i tykkelse og har den nødvendige styrken, som du nevner.

 

I støpte kasser er det en fare for støpefeil, også feil som kan komme gjennom kvalitetssjekk. Seigheten vil være dårligere.

Så er enig med at støping er lavest på rangstigen.

Områdene som trenger å være presise må uansett maskineres.

 

Hvor fant du informasjonen om hvilke som støpte kassene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...