Jump to content

Lee Collett/rettrekker


Jotto

Recommended Posts

Det er forsåvidt samme prinsipp, men med collet dien presses ikke halsen "for mye" for så å bli ekspandert av utstøterpinnen påvei opp. Man trenger ikke smøre hylsehalsen innvendig som man ofte må med necksizeren. Problemene med Blaser og necksizing/ collet die oppstår den dagen det sniker seg inn en hylse skutt av nabomannen med romt kammer. På blaser er det ikke bare å finne en vedkubbe og banke opp sluttstykket, det er en egen tråd om dette problemet en plass. Jeg brukte forøvrig alltid collet dien uproblematisk på min R93 når jeg hadde den.

Link to comment
Share on other sites

Jo, til jaktammo helpresses/korrektpresses det uansett. Har kun god erfaring med collett i vanlig bolt, men va litt skeptisk mtp moment i R93. Det e jo gøy å lade, førr all del, men det e jo enda artigere å skyte, så man må legge innsatsen der den gir mest. Prøvde btw 5 forskjellige ladninger med tre forskjellige krutt bak Nosler CC 123grs i dag... Hadde det vært blindtest, kunne alt vært lada likt. N-11,Nc96M og N-15. Alt gikk submoa på en dårlig skytedag, feltmessig.

 

Ingen som har en collett i 9,3x62 btw...? Lee har pauset customproduksjon på ubestemt tid.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...