Jump to content

kjøp av nytt kikkersikte


Tavi

Recommended Posts

hei

skal ha et nytt sikte til en steyr scout,har fra før en meopta meostar på en cz 17hmr i 2.5-10/50 og er rimelig fornøyd med dette men savner lyspunkt til tider,jeg e r ute etter et sikte på max 3-16/50 med lys OG klikk i mm. 1 klikk =1cm på 100m

prisklasse opp til 10 000.

noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

meopta meostar R1 3-12x56 med lys kosta ca 8300,-

 

Har ikke R1 1/4Moa knepp?

 

Docter 3-12x56 er billigst av de tyske og er rimelig nærme. Som skytekikkert er Vortex Viper PST FFP også innenfor prisklassen, i skumring ikke nærheten av de europeiske. Ikke mange gode skumringskikkerter som har 16x forstørrelse, lysprikk og cm knepp og koster < 10 000,-

Link to comment
Share on other sites

hei takk for tilbake melding,jeg har lest og funnet en Zeiss Duralyt i 3-12/ med lys for 8000,den veier 590gr

klikk som jeg ønsker, er denne grei for jakt i dagslys.

ser jo at om jeg skal bli 100% fornøyed må jeg øke budsjettet til 20000 :roll: ,må nok gå i tenkebua da før jeg tar en avgjørelse.

synd at man ikke kan få testet før man kjøper.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

sorry ko-stens så ikke linken din til doctor sikte,den så slett ikke værst ut og oppfyller de kravene jeg hadde satt i utgangspunktet,sjekka prisen på winge våpen den ligger på ca11500 ny så prisen er ok

mulig jeg ringer i morgen på denne,men skal også til villmarksbutikken i morgen for å se på zeiss og swaro.

det er messe på telenor arena neste uke og villmarksmesse på lillestrøm i mars,lurer på om det er mulig å få en "messepris" på zeiss eller swaro.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ha forskjellig oppfatning av hva som er OK, og siktene kan nok variere fra eksemplar til eksemplar. Det er derfor jeg skriver at jeg opplever den slik. Dette basert på å ha prøvd et titalls eksemplarer både med og uten lys i forbindelse med virksomhet som skyteleder og instruktør.

Link to comment
Share on other sites

Legg på en femhundrelapp på budsjettet, og det er en ett år gammel Zeiss Victory Varipoint 2,5-10x50 ledig på salgssidene her på Kammeret (om den ikke er solgt). Mulig det er IC-varianten, spesiallaget for Blaser, men det går kanskje an å bruke den som en "gammeldags" Varipoint på "ikke-Blasere"?

 

Jeg har i hvert fall stygglyst på den, men har dessverre nok sikter for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ha forskjellig oppfatning av hva som er OK, og siktene kan nok variere fra eksemplar til eksemplar. Det er derfor jeg skriver at jeg opplever den slik. Dette basert på å ha prøvd et titalls eksemplarer både med og uten lys i forbindelse med virksomhet som skyteleder og instruktør.

 

Jeg har også sett i gjennom 8-10 Duralytter, alle var meget skarpe etter at jeg justerte dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...