Jump to content

6.5x55 Ackley Imp - mating i tikka t3?


tailgunner

Recommended Posts

  • 1 month later...

Fint kaliber jeg har blitt glad i men vær klar over at det er meget vanskelig å lese trykk tegn, når du ser de er du gjerne langt over så mål hastighet ikke kun se etter trykk tegn.

Lite tips av en som ble overasket når jeg fikk et snøfnugg på hylsa å tennhetta forsvant :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tenkt å starte på max og lade meg opp ja..

 

Det var dette med trykktegn som jeg har hørt om tidligere så jeg skulle gjerne vist sånn ca hvor max ligger for andre. Nå har jeg målt hylsevolum og lagt inn noen data i quick load og hevet trykkstandard fra 55000psi til 60000psi. Kommer til å lade forbi trykkstandard for vanlig 6,5x55 om det blir presisjon av det.

 

Nå har jeg planer om å lade en serie som går opp til 54 grs n560. Det skal i følge ql være max med 140 grs a-max satt til col 82mm og gi 890ms med 57cm løp. Tar turen opp i skauen igjen i morgen og finner ut av hva som stemmer i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Fra 51 til 54 grs går hastigheten opp fra 820 til 880-890 ms.

Ingen trykktegn så jeg får ta frem mikrometeret og måle hylsene.

 

Tett opp under 900 ms med 140 grs kule i 57 cm løp.. Det er jeg godt førnøyd med.

Av alle udda kalibre jeg har og har hatt så er nok dette favoritten :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...