Jump to content

Hylsebunn som dekor


Sakura

Recommended Posts

Hei

Mener jeg har sett en som loddet eller på annen måte festet bunnen av en hylse på Chicagoskruen/knappen som fester opphenget til slira.

Er det noen som vet hvordan dette gjøres i praksis eller kan sende meg link til denne siden. Mener det var her inne på Kammeret.

 

Takk for hjelpen

Tommy

Link to comment
Share on other sites

Kapp av 2-3mm av hylsa, eller hvor tykk du ønsker knappen. Viktig å kappe rett, ellers blir den skakk etter montering på stroppen.

Så må sølvlodde(slaglodde) på en nagle, mutter, eller feks hun-delen fra en Chicagoskrue.

Poler opp igjen, den blir veldig misfarget av varmen fra loddinga.

Vips, ferdig! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tips, slaglodding høres spesielt ut, men litt forenklet så er det samme prosessen som å lodde elektriske kontakter. Bruke typisk en gassbrenner for å få nok varme. ("Loddetinnet" har høyere smeltetemperatur ved slaglodding). Det er alltid lurt å bruke flussmiddel. Dette er et middel man har på før oppvarmingen. Når det blir varmt, så hjelper dette til med å suge inn loddematerialet.

Jeg tar forbehold om at terminologien min og forklaringene mine kanskje ikke er helt vitenskapelig korrekte. Jeg KAN ikke dette. Bare gjør det fra tid til annen... ;)

Link to comment
Share on other sites

En lighter vil antagelig ikke gi nok varme, men disse små brennere som bl.a. Biltema selger og som fylles med lightergass kan brukes til små loddinger.

Flussmiddel og slaglodd må du antagelig kjøpe fra leverandør av slikt, neppe noen butikker "på hjørnet" som har det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...