Jump to content

7x64 Brenneke -kammerbrotsj


ZG47

Recommended Posts

Ja, hvorfor bestiller ikke egentlig Vågsland denne kammerbrotsjen, noe som kan brukes også ved senere anledninger/prosjekter. En slik koster jo ikke all verden. Kammerbrotsjer fås ikke bare i USA, PTG osv., men også ved Triebel AG i Tyskland. Triebel er velkjent for sine kvalitetsprodukter.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

Jeg stusset nok også på at dette var så fremmed for de nevnte børseverkstedene. Og takk for god adresse på tysk leverandør :) den er notert.

 

260lynx har kanskje noen prøvde ladninger også til dette kaliberet..?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

Jeg stusset nok også på at dette var så fremmed for de nevnte børseverkstedene. Og takk for god adresse på tysk leverandør :) den er notert.

 

260lynx har kanskje noen prøvde ladninger også til dette kaliberet..?

 

Takk! Finnes også mange gode ladedata vedr. 7x64 på internasjonale sider, spesielt selvfølgelig på tyske og slike fra Østerrike. Se også på nettsidene til RWS og Brenneke, gode data der og! Anbefalte ladninger hos Norma, Sako og Lapua virker iblant å være litt "svak" på brysten.

Link to comment
Share on other sites

Triebel er velkjent for sine kvalitetsprodukter.

 

Treibel er forhandler for PTG, verken mer eller mindre.

 

 

Her hadde jeg rett og slett forsøkt meg på en avtale med smeden; kunden kjøper brosj og tolk; smeden slår av dugelig på prisen (80% av prisen på verktøyet? Noe sånt) og beholder brojen.

Link to comment
Share on other sites

Triebel er velkjent for sine kvalitetsprhttp://www.midway.no/odukter" target="_blank.

 

Treibel er forhandler for PTG, verken mer eller mindre.

 

 

Her hadde jeg rett og slett forsøkt meg på en avtale med smeden; kunden kjøper brosj og tolk; smeden slår av dugelig på prisen (80% av prisen på verktøyet? Noe sånt) og beholder brojen.

 

+! Smarte greia :D

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen

 

Det ordner seg.... Jeg kontaktet Albert Inge Rafdal og fikk lånt en brotsj av ham ( dvs sendt direkte til Vågsland ). Hadde kanskje ikke fått lånt denne hvis ikke jeg hadde handlet tjenester fra ham tidligere, men dette var bra service uansett fra Albert Inge!

 

Takk for gode innspill fra flere!!!

Link to comment
Share on other sites

"Treibel er forhandler for PTG, verken mer eller mindre".

 

På nettsidene til Triebel finnes ingenting som tyder på det du skriver vedr. PTG. Alle deres kammerbrotsjer (Reibahlen) er lagret av Triebel selv, Made in Germany.

 

http://www.triebel-guntools.de/" target="_blank" target="_blank

 

Du får ta en telefon og spørre de da:-)

 

 

edit; for å utdype litt, de lister bla brosj for 7,92 tung MG-på spørsmål svarer de at de aldri har levert en slik brosj men at den står på listen over brosjer deres leverandør kan produsere. Listen er linje for linje 100% identisk med PTGs lister.

Link to comment
Share on other sites

"Treibel er forhandler for PTG, verken mer eller mindre".

 

På nettsidene til Triebel finnes ingenting som tyder på det du skriver vedr. PTG. Alle deres kammerbrotsjer (Reibahlen) er lagret av Triebel selv, Made in Germany.

 

http://www.triebel-guntools.de/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Du får ta en telefon og spørre de da:-)

 

 

edit; for å utdype litt, de lister bla brosj for 7,92 tung MG-på spørsmål svarer de at de aldri har levert en slik brosj men at den står på listen over brosjer deres leverandør kan produsere. Listen er linje for linje 100% identisk med PTGs lister.

 

At du gjentar ubeviste påstander gjør saken ikke korrektere eller bedre! Forresten er jeg ikke din butler og hvis du er interessert i virkelige opplysninger, så må (skal) du ringe eller lese selv! Forhåpentligvis forlanger jeg da ikke for mye...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...