Jump to content

patronen kiler seg i halvauto`n


fabarm lion hunter

Recommended Posts

har att litt problemer med at noen patroner kiler seg fast i sluttstykket på min halvauto hagle.

noen som vet hvorfor dette skjer?

virker nesten som om patronen setter seg litt skeivt slik at sluttstykket ikke kommer helt inn og dermed får man heller ikke avfyrt patronen..

resultatet blir at jeg må demontere hagla og lirke løs patronen.. dette føler jeg er rimelig skummelt da hagla kan fyre mens jeg står med løpet i hånda..

noen som har vært borti noe lignende?

virker som om det kun er en type hylser som "låser" seg..

er det hylsene eller kan det være noe galt med hagla?

hagla er kun 1år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Benelli m2 og har akkurat samme problem, en type patron kiler seg hver eneste gang. Husker ikke helt merke i farten men det er ihverfall en hvit eske med svart skrift og en logo med noe gult i om jeg ikke tar feil. 24g ladning.

 

Gamebore White Gold Competition Load het den visst...

Link to comment
Share on other sites

har att litt problemer med at noen patroner kiler seg fast i sluttstykket på min halvauto hagle.

noen som vet hvorfor dette skjer?

 

Hadde samme problemet med Mirage Trap Bly på min Benelli Comfort. Det som skjedde i det tilfellet der var at messinghylsa satt for løst til plasten, slik at utdrageren på sluttstykket dro løs hele hylsa,med det resultatet at patronen kilte seg fast i kammeret... Da var det bare å skru av løpet og dytte ut patronhylsa med en kjepp eller noe tilsvarende...

 

Har aldri hatt noe problem med noen annen ammunisjon

.Thag

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problemet med Mirage Trap Bly på min Benelli Comfort. Det som skjedde i det tilfellet der var at messinghylsa satt for løst til plasten, slik at utdrageren på sluttstykket dro løs hele hylsa,med det resultatet at patronen kilte seg fast i kammeret... Da var det bare å skru av løpet og dytte ut patronhylsa med en kjepp eller noe tilsvarende...

 

Har aldri hatt noe problem med noen annen ammunisjon

.Thag

 

Det samme har skjedd meg med Nittedals sport. Uten at jeg kan si at dette var årsaken så har jeg sett en Beretta O/U 682 (beretta proff leirduemaskin for amatører) bli demontert 3 ganger på rad for å få ut tomhylsa, resten av patronene i eska funket fint (også det nittedals sport).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...