Jump to content

Helkornbrød eller HB slompebrød!


HB

Recommended Posts

Som den profesjonelle husfaren eg er, så er det ein husfars plikt og skaffe resten av familien mat :shock:

Nå er eg ganske god til å passe på at me har kjøt i huset, :wink:8) ,men at eg skulle bjønde å baka brød, det må eg innrøme at var ei dørstokkmil. Men mat må ein jo ha :roll: ,og etter som eg har fått meir og meir dreis på bakinga, så er kaupeblød som å banne i kjerka. :wink::mrgreen:8)

Så eg vil oppfordre alle husfedre på kammret til å bjønde å bake brød, det er både moro og godt!! :D her er ei lita oppskrift på det me likar best her i huset! :)

 

brod_01.JPG

Detta er heilkornbrød. Korna skal leggast i vatn natta over. detta er til 4 brød i form.

7 dl heilkorn, ca ein dæsj (dl) med solsikkefrø , ein dæsj med Linfrø og ein dæsj med sesamfrø. Detta has i ein bolle med ca 6dl vatn, og la det stå natta over!

brod_02.JPG

 

brod_03.JPG

Alle som skal bjønde og baka ,bør kaupe seg ei brødbok, og følge oppskrifta der nøye, og så kan ein jo bjønde å slompe etter kvart.

 

brod_04.JPG

Her har korna ligge natta over, og eg har og i 5 dl med skumma surmjølk som varmes til 37 grader

 

brod_05.JPG

 

Eg brukar 05 kg med Grovbakst og 3 dl med samalt kveite grov sammen med

2 ts salt, 3 ss med matolje og ei pakke med tørrgjær som blandast i ca 7 dl med finmalt kveite mjøl.

Så er Bjåland Jakt og Fritid i gang med bakinga!!! :shock::shock::?

 

brod_06.JPG

Eg har funne ut at er deigen opp til skaftet på rørepinnen er det akkurat passe deig til 4 brød.

 

brod_07.JPG

 

Klar til heving i ca 1,5 time

 

brod_08.JPG

 

heves til dobbel størrelse.

 

brod_09.JPG

 

Fomene må smørast ellers blir brøda fastbrent.

 

brod_10.JPG

 

Klar til etterheving i form i ca 50 min

 

brod_11.JPG

 

Inn i ovn på 180 grader på varmluft.

 

brod_12.JPG

 

etter ca 50 min på 180 grader så er det avkjøling under kjøkkenhandklede,og pensle brøda forsktig med litt smør.

 

brod_13.JPG

 

Jada, nå kan dei bare koma att frå skule og arbeid for nå har husfaren gjort sin plikt :D:):):):wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Så godt ut! Takker for oppskrifta, mulig jeg lager det neste gang.

 

Som ølbrygger har du kanskje vurdert å bruke brukt malt til brød eller flatbrød?

Jeg har laget brød der jeg har brukt ca 10% brukt malt og vørter i stedet for vann. Gjæra var en slurry jeg ikke husker i farten.

Ble veldig godt brød, men satte en demper på stemningen når fruen ødela en tann på en stein allerede på første brødskive. Litt senere fant jeg ett par steiner selv. Så kan både anbefale og sterk fraråde å bruke rester fra ølbryggingen. Trodde ikke det var steiner i det, men så feil kan altså ta..

Link to comment
Share on other sites

Jau då, eg har bruka vørteren som me bryggar på i brøddeigen, :shock::shock:8) ,med veldig godt resultat men då med vørteren som er veldig svak på smak (den som er til slutt i meskeprosessen)

Brødet smakar søtt og har endå meire maltsmak.

eg har ennå ikkje prøvd ølgjær til brødbaking,men kan ein bruke ølgjær til brød tru? :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...