Jump to content

ladepresse


speer

Recommended Posts

Jeg har en t-mag, og en crusher fra lyman. Jeg synes t-magen er praktisk, og de er den endtasjonspressen jeg bruker mest. Crusher 2 pressen står fast med en lee smøre og size die.

Jeg har ladet patroner i 375h&h, 45-70 og 7mm stw i min uten problemer.

 

Jeg liker faktisk kruttmålet til lyman godt - i alle fall bedre en. Rcbs sitt

Link to comment
Share on other sites

Har satt opp og stilt inn en T-Mag II for en kompis, jeg synes kvaliteten er på høyde med RCBS - og praktisk! Kompisen min skyter 375 h&h og 30-06 og han kan ha begge diesettene i samtidig.

Har RCBS Rockchucker selv (25 år gammel) og flere Dillonpresser, ble faktisk litt imponert over T-Mag II'en - fin og bunnsolid turrettpresse.

Link to comment
Share on other sites

Du merker at Lyman er litt billigere enn Hornady, både når du drar kortet og når du sitter i furtebua. Det er ingen ting galt med starter kit'et fra Lyman, men kruttmålet lugger noe j... med Norma 15 og tilsvarende. Og jeg foretrekker håndholdt hetteisetter. .

 

Min ringe erfaring med å lade riflepatroner på enstasjonspresser fra Lyman, RCBS, Hornady og Lee er at alle er ok, forskjellen ligger i alt det andre du får med i boksen, som kruttmål, vekt osv.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligner man med Lee, er sakene som følger med bra nok, men jeg "tvang" kompisen min til å kjøpe med en RCBS håndisetter for tennhetter ja, og kruttmålet kan ikke sammenlignes med et godt innkjørt RCBS Uniflow med buffer, men det fungerer utmerket.

RCBS Uniflow er det største dritten jeg har prøvd. Mye bedre Lee målet i bare plast.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...