Jump to content

Hvor mange 9mm kan jeg eie?


bskomedal

Recommended Posts

Forøvrig er det ikke skytterne som misbruker systemet, det er våpenkontorene som er for slappe.

 

I tillegg er formange forvaltere inkonsekvente, ukunnige, og ignorante. Der lovverket følges, og minimum kunnskap finnes, er mitt inntrykk at det meste ordner seg.

 

P s. Hassel, jeg kan faktisk skjønne de fleste avslag, når en ser hva folk skriver. Eller rettere ikke skriver.

 

Med økende innsikt i hvor lite informasjon våpenregisteret gir saksbehandlere, ser jeg hvor viktig relevant informasjon er for saksbehandler.

Link to comment
Share on other sites

Vingemutteren, jeg tror ikke våpenkontoret var alldeles for slepphendt. Klubben kunne dokumentere at jeg hadde oppmøte på alle faste ukentlige treninger uten unntak, pluss minst en trening pr uke utenom faste treninger. Og i gjennomsnitt minst en pr uke etter oktober da det ikke lenger er faste treninger. (Noe forb...dr... at klistrelappene detter av når det blir under -10!). Har ikke giddet å telle, men det blir nok til sammen betydelig mer enn 24 treninger på 8 mnd. Og .45'en brukes i PPC "Standard pistol 5" faste sikter" og starter i artige feltstevner som tilbyr "pistol over 10 mm" (ønsker meg flere av dem!). Og jeg vet at dette ikke er erhvervsgrunnlag, derfor måtte det bli reserve våpen mil felt. Dette med at et reserve våpen i et annet kaliber ga meg mulighet til å delta i flere konkurranser ble nevnt i søknaden, så kanskje det var det som tippet vekten...

 

-dagvt-

Link to comment
Share on other sites

Det og at jeg tipper saksbehandler klarte å regne ut at du ville bikke 10 stevner nesten før blekket var tørt på søknaden.

Med en slik aktivitet (Og ikke minst tilleggsinfoen, som en ikke skal undervurdere), er det ikke rart saksbehandler brukte godt skjønn.

 

Med slappe og ikke minst innkonsekvente våpenkontor, mener jeg der t.d. reservevåpen innvilges med dårlig aktivitetsdokumentasjon, og stevneaktivitet som viser at det er mer snakk om år (IF ever) enn dager før kravene er oppfylt.

Samtidig som de avslår søknader som er veldokumentert og korrekt, T.d. min Revolverfelt søknad, som endte med at pod ryddet opp 3års rot og slik nærmest refset mitt lokale våpenkontor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...