Jump to content

Vinterjakt i Røldal


ECG59

Recommended Posts

Hei, vi er en gjeng som tenker på å kombinere litt vinterjakt med en skitur i området Haueliseter/Røldal jf.

 

https://www.inatur.no/jakt/52259300e4b0 ... und-roldal" target="_blank

 

Lurer på om det er noen som er godt kjent i området? Tenker litt på hvordan adkomsten til den nordlige delen av terrenget er vinterstid. Noen som kjenner til noen gode rutevalg med E134 som utgangspunkt?

En av mulighetene vi ser for oss er å følge Nupsdalen oppover mot Nupstjørn, men lurer på om Nupsredet kan bli noe bratt med tanke på skavler osv.Vi tenker å oppholde oss i området i en fire-dagers tid og ha teltleir som utgangspunkt.

 

Alle tilbakemeldinger tas imot med takk!

 

Nikolai

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare sett dalen der fra nord/øversiden på høsten, og har ikke gått opp der, men jeg tror nok det er for bratt vinterstid, både av framkommelighets hensyn og ras sikkerhet...

Jeg ville gått øst av storenup (edit: det er bratt opp her og enkelte steder) eller fulgt middyrelva lenger vest.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vintertur der i fjor med lavvo og jaktet rype. Kjørte forbi Haukeliseter og parkerte ved første tunnelen. Vi gikk ikke langt innover men fikk fire fugl på to dager. Vi var bare to stk som jaktet. Skal opp igjen siste helga i februar nå i år og ramle rundt på ski igjen:-) artig tur!!!

 

Når skal dere reise?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...