Jump to content

Spørsmål om Shooter


Proton

Recommended Posts

Har noen spørsmål om Shooter jeg nylig har innstallert:

 

Under "settings":

Her har jeg valgt Mildot Spec : USMC, rekner med det er den som har 1 cm på 100m ikke sant?

"Use Density Altitude" er jeg usikker på. Jeg skal bruke "station" trykker fra min Kestrel. Skal jeg krysse av her ?

 

Under "edit" på våpenet mitt:

Elevation unit og windage unit har jeg valgt mils og 1/10 dette er vel 1 cm på 100m ikke sant?

Så har jeg lagt inn korreksjonsfaktorer siden jeg bruker G.Busk sikte som ikke flytter seg helt 1 cm på 100m (har kontroll her faktisk :))

 

Under edit på kula mi:

Kulelengde. Har målt min lapua scenar L 7.8g til 3.21 cm stemmer dette ?

Så har jeg lagt inn G7 og 0.264 BC med minimumsfaret 0 mps. (tatt fra Lapua sin side.) Har ikke lagt inn G1, skal jeg det? Jeg vet jo ikke for hvilken fart G1 og G7 er oppgitt fra lapua??

 

Ser at for fart så brukes enheten mps er dette meter per sekund eller noe annet? (Jeg har under settings valgt metric over allt.) Hadde trodd det skulle stå m/s ??

Så har jeg krysset av for "enable Zero Atmosphere", og "pressure is absolute" er dette riktig med tanke på at jeg bruker min Kestrel og vil legge inn station trykk?

 

Mye mas her men det er så greit å få dette riktig første gangen jeg prøver ut dette.

 

Takk for konstruktive svar :)

Link to comment
Share on other sites

Jøss det var da svært. Alt rett på første forsøk :)

 

Men det er ting som ser rart ut og det er når jeg er inne å setter environment

der kryusser jeg av for spin drift, men det står da :

Enable = avkrysset

Barrel twist: 1:8.66R in

Bullet tength 3.21 cm

Stability factor 0.1 !!!!!!!!

 

Dette nmå da være feil.

 

I strelok som bruker drag funksjon for denne kula så står det Gyroscopic stability factor 1,67

 

Dette er Lapua Scenar L 7.8g kula.

 

Merkelig nok så er det bare 2-3 click avvik på 600m med disse 2 sw nå, men jeg trur ikke alt er riktig satt opp i shooter

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...