Jump to content

Revisjon regelverk jaktskyting


vavlo

Recommended Posts

Ser av diverse tråder her inne at det er mange synspunkter og kommentarer på regelverk for diverse jaktskytingsgrener. Kanskje spesielt jaktfeltskyting.

 

Njff ønsker nå innspill fra medlemsmassen før neste revisjon av regelverket som skal gjelde fra 2015 til 2019.

 

Fristen for lokallagene å bringe innspill til fylkeslagene er satt til den 10. februar.

 

Har du synspunkter på dette så bør du kontakte din lokale forening med dine innspill i rimelig tid før fristen.

 

Jeg ønsker å tro at dette kan påvirke regelverket mer enn å "blåse ut" sin frustrasjon her inne eller på skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle legge inn forslag om at det skal skytes 2 ganger på løpende elg. I dag er det valgfritt. Vil heller skyte 20 skudd enn 15 når jeg bruker "hele dagen" på et stevne. Vet at det er endel som er motstandere av dette da de liker å ha muligheten til å havne høyt på premielista om de av og til er heldige og slenger avgårde en god serie på løperen, men skitt au, er det ikke ferdigheter som skal måles?

 

Ser også for meg at A/ JA klasse skyttere kunne ha droppa sittendeserien (Edit: erstattes med ekstra ståendeserie). Selv om også stående serie oftest ikke er noe problem for disse vil det være med å skille noe bedre da andelen innertreff vil få større spredning.

 

Når det gjelder siktemidler til jaktfelt/ elgbane mener jeg at det burde lempes på kravet til maks forstørrelse i jegerklassen. Den tekniske utviklingen gjør at sikter med stort zoomområde og høyere maksforstørrelse enn 12 ggr begynner å bli vanlig på jaktvåpen i dag. For å slippe at annenhvert sikte må "plomberes" på 12 ggr eller at det jukses med dette på stevner der det ikke utføres plombering burde taket for maks forstørrelse flyttes opp evt. kuttes ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

for at ting skal bli rettferdig så burde det kåres 2 norgesmestere i jaktfelt.finale jeger og finale sporter.da blir vel survinga slutt. det burde også innføres min 2 skiver med storviltpoeng som skal skille før det brukes rangering slik det er i dag,rangeringa slik den er i dag er rett og slett urettferdig.mister du poeng på første hold for eks sittene på en enklere hold,så er det surt og bli rangert bak om du mister poeng på et stående hold lenger ut i løypa. ja klar over at den beste fyller på vanskligere mål,men da burde en fylle di enkleste først.men bruker en poeng så slipper en og bruke dette systemet.mer spennende blir det også da jeger og sporter skyter i forskjellige klasser som i boj cup

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...