Jump to content

Omladbare rimfire hylser


Recommended Posts

Hei.

Mulig dette blir i feil avdeling men vi får se. Kort fortalt handler dette om hylser laget for omlading i 9mm flobert.

 

Er det noen som har prøvd å lage slike hylser? Man får jo kjøpt slike til mange forskjellige rimfire kalibre men jeg har ikke funnet til 9mm flobert enda.

 

Det er en hylse med hull for tennhette borret ut av senter med plass til 6mm knallskudd. Og en liten dæsj med svartkrutt.

 

Her er et eksempel på hva jeg mener: http://www.dixiegunworks.com/product_in ... ts_id=8152

 

Skulle veldig gjerne hatt en liten neve av slike hylser så hvis det er noen med dreiebenk og evner til å lage slike så hadde det vært morro.

Sikkert andre også som kunne tenke seg å få tak i slike siden tilgangen på patroner er dårlig. Eventuellt er det noen plass man kan få produsert en mindre mengde hylser i utlandet? Vet det er blitt gjort til diverse svartkruttkalibre, men regner med at det må bestilles en god del.

 

Og til de som gjerne vil spørre hvorfor? Og si at slike patroner ikke duger til annet enn balonger: Fordi jeg vil, og fordi jeg har en slik stående og jeg har lyst til å kunne lade noen skudd til den av og til. Bare for morro rett og slett ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kontaktet HC-collection og spurte de om de kunne skaffe omladbare hylser. Men de hadde ikke slike. Sikkert ikke så rart siden det vel bare er i Norge at man ikke får kjøpt ammunisjon til disse lenger. Og om det skulle dukke opp en eske med "ulovlige" blypatroner så koster de en arm og et bein. Jeg sier "ulovlige" siden jeg vet at hvertfall for en stund siden kunne man enda få kjøpt disse fra diverse forhandlere som hadde en eske eller to nederst i skuffen. Og det kan man nok enda hvis man leter og blar opp altfor mye penger for disse egentlig rimelige skuddene. Tror det kostet 4-500 for en eske sist jeg så de for salg.

Og dessuten så hadde det vært mye gøyere å kunne lade noen gode skudd selv heller og se om det går an å tyne litt mer effekt ut av den i samme slengen. Mulig det bare er meg, men jeg liker faktisk denne lille børsa :-)

Får håpe det dukker opp noen som har et tips eller som kan lage en liten neve med sånne hylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...