Jump to content

Økning av løpskanal r93 proff


RolfKr

Recommended Posts

Hei

Har i lengere tid jobbet med min blaser R93 i 22-250. Da den hadde rust i pipa og gått en del skudd ble til at pipa ble omkamret med ei ny lothar walter pipe 60cm med 1-9 twist. Med litt dura på toppen. Så gleden var stor når når jeg fikk sporing på pakka! Men når jeg skulle teste pipa i stokken var det et skår i gleden da den nye pipa hadde 19mm profil og passet da ikke.

 

Så spørsmålet er følgende.

Er stokken god nok til å fjerne nødvendig materiale og hvordan gjør man det mest effektivt?

Link to comment
Share on other sites

Eg brukte dremmel på remington rifla, å så pusset eg med fint pusse papir til slutt, husk briller varm plast kommer kjapt mot øynene.

Bruker du tid blir det fint og ingen som kan se at du har pusset, om du ikkje har dremmel så funker grovt sandpapir, men det tar lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk blaseren en runde med en dremmel i dag. Resultatet ble helt greit. Jeg er ikke så nøye med den da det er allværs verktøyet mitt. Det virket ikke som stokken ble svekket.

Børsa ble ganske fortung med 60cm pipe med 19mm profils pipe med en hausken i front. Balansepunktet ble grepet på fremskjeftet.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Lurer på hvem som satte inn ny pipe til deg?

Gikk det lang tid?

Hadde tenkt å advare deg mot å bruke dremel på blaser stokken. Fare for at plasten bare smelter.

Jeg skrapte bare løpskanalen med en kniv. Riktignok en krom-kniv.

Dette var på en offroad stokk. Men du fikk det jo til. Så du har tydelig brukt hodet rett:-)

Fint om du deler info om blaser smeden sin.

Link to comment
Share on other sites

Jobben ble gjort av jakt og friluft Arendal og det tok laaaaang tid. Ble levert i slutten av mai og fikk den på fredag. Viste det når jeg leverte så jeg klager ikke.

Dremmel gikk greit. Brukte en fres på den, plasten smeltet ikke. Men den smeltet da jeg brukte en sandpapir sak.

Skal prøve å få lagt inn bilder..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...