Jump to content

Norrøna Forelhogna vs Finnskogen


Gullern

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen som har noen erfaring med noen av disse?

Har ikke vært å prøvd de enda, men på meg virker Finnskogen litt tjukkere.

Er det store forskjeller støymessig, vannmotstand osv?

Jeg heller mest mot forelhogna av en grunn.

 

Dressen skal brukes både sommer som vinter og tar gjerne i mot tips.

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på støy, bør du velge Finnskogen. Forelhogna bråker som et helikopter. - I hvertfall buksa

 

Vet ikke om du har sett på forelhogna Packlite - denne passer nok best til sommerbruk. Jeg synes at Finnskogen er for varm om sommeren.

 

Jeg har Finnskogen bukse og Forelhogna Paclite jakke og er fornøyd med begge deler - men alt til sitt bruk. Bruker kun paclite jakken i regn og i sterk vind, når swedteamjakken min kommer til kort. Bruker Finnskogenbuksen når det regner eller er vått i gress mm.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nylig Finnskogen dress (som jeg egentlig ikke hade råd til men fikk den billig, 3900,-) og kikket også på Forelhogna i butikken. Graden av vanntetthet kan jeg ikke ta stilling til, men at Forelhogna bråker mye mer er det ikke noen tvil om.

Er også enig med EvenTyr at Finnskogen nok blir for varm på sommeren. Da burde man nok ha så tynt tøy som mulig. Og da har vel støy ikke så mye å si heller.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har en slik Forelhogna jakke Gore Tex xcr, den bråker for mye til smygjakt og på stille kvelder på post. Til drivjakt, fuglejakt, uværsjakt osv. er den perfekt.

Puste egenskapene er definitivt bedre en i Finnskogen buksa mi, og etter hva jeg har forstått puster xcr bedre en "packlite". Pusteegenskapene og vanntetthet er i allefall bra på dette plagget.

Har en gammel Norrøna jakke uten noe slags tex som jeg bruker når jeg skal være stille og vill holde vinden ute.

Kanskje er Forellhogna jakke og finnskogen bukse en ideell kombinasjon??

Er i allefall meget fornøyd med jakka, hadde jeg måtte klart meg med en jakke :lol: , hadde det blitt forelhogna XCR :) .

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Norrøna Forhelhogan (ikke Packlite) Kjøpt med tanke på reinsjakt og bruk i fjellet.

Kjempe fornøyd....vind tett og vann tett. krever litt extra ventilering når man går og blir varm....som all annen Goretex membran.

 

Bråker gjør den....men det har lite å si på reinsjakt, fargen er perfekt for fjellet, du stikker deg ikke ut og er vanskelig å se.

Dett er en dress utvikla for bruk i fjellet og ikke til smygjakt..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...