Jump to content

Tungt K98 avtrekk


aaaugust

Recommended Posts

Militæravtrekket er egentlig tilstrekkelig for meg, men må innrømme at det er litt i tyngste laget.

 

Har kun polert litt på begge kontaktflatene, på selve avtrekket og på sluttslykket.

 

Har ikke tenkt å kjøpe Timney avtrekk med det første, så hva kan jeg gjøre med originalavtrekket nå?

Link to comment
Share on other sites

Eg bytta ut mitt originale grusomme avtrekk med et Timney avtrekk i høst,herregud for en herlig forandring.

Dyrt? Ja! Men børsa vart heller lite brukt pga andre børser som hadde bedre avtrekk,og vart dermed foretrukket i stedet.

Syns det var for galt å bare la den forvitre i skapet når den ellers er fullt brukendes!

 

Seinest i dag hadde eg en tur på skytebana med bl.a denne rifla,og 5 skudd seriene satt med beste samling på 2,5cm på 100m!

 

Sjelden kost før avtrekksbytte i hvert fall... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Byttet også til timmeny for to år siden. Var langt enklere enn man skulle tro. Alt man trenger er en 3 mm drivdor og et umbrakosett i tommer. Tok ikke mer enn 20 min. Hos meg gikk det rett inn uten noen behov for justeringer. Vet det ikke er alle som er så heldige. Uansett den beste investeringen jeg noen gang har gjort. Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

De justeringene du nevner , er det på geværet eller i stokken? har et avtrekk fra en banemauser som jeg tenkte på, men det må jeg ha litt maskinell hjelp til . så lurte litt på et slikt Timney avtrekk. hvor lett eller tungt eller slik kan en stille det?

Link to comment
Share on other sites

går de an å stille på etter at det er montert i stokken? noen ganger kan en være nødt til å bruke hansker. og vil ikke at skuddet skal gå bare av å lirke hansken borti nemlig . ser de koster ikke så mye på nettet så skal se om jeg kjøper et. og tester ut :)

Link to comment
Share on other sites

Mi børse hadde en remington stokk der det det var god plass til Timmeny-avtrekket (kjøpte den brukt med uoriginal stokk). Vet det er nødvendig med en del tilpassing på den originale stokken. Hvis du går for et Boyd-avtrekk skal det ikke være nødvendig med tilpassing av stokken. Du finner instruksjonsvideoer på youtube for hvordan du installerer og måler med skyveleret om installasjonen er korrekt. Anbefales! Hvis du må begynne å file metall vil jeg anbefale å levere våpenet til en børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

går de an å stille på etter at det er montert i stokken? noen ganger kan en være nødt til å bruke hansker. og vil ikke at skuddet skal gå bare av å lirke hansken borti nemlig . ser de koster ikke så mye på nettet så skal se om jeg kjøper et. og tester ut :)

Nei.

Tror ikke de kan stilles etter du har montert det i stokken.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket justeres ved å stramme eller slakke mutteren mot ei fjær. Det er ikke mulig å justere denne mens den sitter i stokken, men det er jo kun tre skruer for å ta av stokken igjen. Da kan man justere motstanden som man vil(innenfor grensene satt for det aktuelle avtrekket)

Link to comment
Share on other sites

Har også et Timney avtrekk i mauseren min og det var noe helt annet en det originale. Måtte ta ut litt ekstra treverk for å få det på plass i stokken. Rifla må demonteres for en eventuell justering men det er jo ikke noe som mann gjør hele tiden eller mange ganger.

Link to comment
Share on other sites

bare for å bli sikker, du forandrer ikke noe på selve geværet med å bytte avtrekk? bruker samme hull og om jeg tar vare på det gamle avtrekket så kan jeg sette det rett tilbake uten av noen ser egentlig at ting har vært bytta?

Link to comment
Share on other sites

Eneste pirkearveidet er dersom du må begynne å file på avtrekkeren for å foreksempel på sikringen til å gå i riktig inngrep, og så filer for mye. Da må du enten kjøpe nytt avtrekk eller file på motsatt inngrepsflate. Da vil ikke lenger det gamle avtrekket passe rett inn...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...