Jump to content

produksjonsår sauer&sohn drilling.


envillman

Recommended Posts

Hei har nylig fått en drilling nermere bestemt en Sauer&sohn mod 3000. det står også krupp spezial laufstuhl. Jeg er interisert i å finne ut av mer om denne fantastisk flotte drillingen.

Etter å ha lest litt rundt er jeg litt usikker på produksjonsår den er merket G4518 og det står made in western germany. og merket suhl.

 

Jeg så en tråd der de sa at hvis man tok de de siste sifrene i produksjonnummeret så får man året og det første så får man måneden.

 

vill dette tilsi at drillingen er bygd i april 1918 eller har jeg misforstått?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Gratulere med drilling :D

Modell 3000 kom i 1956. Det ble lagd noen drillinger mellom krigen og -56 (jeg er lykkelig eier av en fra 54/55), men disse ble produsert etter tegninger og med deler de hadde fått med seg under flukten fra Russerne.

Sauer & Sohn har produsert våpen under det merket siden 1751. I Suhl frem til -45, siden i Eckernförde (Vest Tyskland) ikke så langt fra Hamburg.

Alder kan du bestemme med et 3 eller 4 sifret tall på undersiden av løpspakka (se drilling tråden til Raudnakke, viewtopic.php?f=49&t=19203&hilit=adeheid).

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...