Jump to content

slipepapir til kniver/kolbe


skruff

Recommended Posts

Hei, lurer på hvor dere kjøper pussepapiret deres som dere bruker til knivene dere lager, har laget meg en kniv på jobben og vil skaffe noe pussepapir og ha hjemme, noe jeg også tenkte og gjøre var og pusse opp treverket på en drilling jeg har, kan man da bruke samme papir som til kniver og hvor kjøper dere slikt fra ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt de gule fra biltema en stund nå, og er i og for seg fornøyd med dem - prisen tatt i betraktning. Men de kladder seg veldig til om man skal slipe noe som er oljet/lakket. Dette mener jeg er bedre med dyrere papir.

 

De blå er vel våtslipepapir og lite aktuelt for deg..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt de gule fra biltema en stund nå, og er i og for seg fornøyd med dem - prisen tatt i betraktning. Men de kladder seg veldig til om man skal slipe noe som er oljet/lakket. Dette mener jeg er bedre med dyrere papir.

 

De blå er vel våtslipepapir og lite aktuelt for deg..?

 

 

Var på biltema i dag og handlet de svarte i 180.240.400.800 og 1200 :) billig er det også

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan det er idag, men får noen år siden prøvde jeg slipepapiret til Biltema og det var ikke rare greiene.

Ble veldig fort slitt, og på lyse skaft ble det stygt da papiret slapp kornene og de la seg i porene på skaftet.

Det papieret jeg har vært mest fornøyd med er Mirka.

 

I dag bruker jeg ikke papier, men sliper kun med Abranet i korn. 80-600, deretter med slipeputer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan det er idag, men får noen år siden prøvde jeg slipepapiret til Biltema og det var ikke rare greiene.

Ble veldig fort slitt, og på lyse skaft ble det stygt da papiret slapp kornene og de la seg i porene på skaftet.

Det papieret jeg har vært mest fornøyd med er Mirka.

 

I dag bruker jeg ikke papier, men sliper kun med Abranet i korn. 80-600, deretter med slipeputer.

 

 

Jeg er helt nybegynner på kniv, kun laget en, se om jeg får lagt ut et bilde av den. Lettere og jobbe med abranet og slipeputer? polerer dere knivene på slutten med noe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...