Jump to content

Hva bør jeg se etter når jeg kjøper ringmontasje?


razumny

Recommended Posts

Jeg har sett rundt så øyet blir stort og vått, men kommer ikke frem til noe godt svar. Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe ringmontasje til kikkert?

 

Jeg skjønner at det er en fordel å få siktet så lavt som mulig, men hvordan vet jeg hva som fungerer når jeg skal handle i nettbutikk?

 

Det er i farta tre sikter jeg lurer på.

Det ene er 24mm i skyteretningen, har 30mm rør. Enden jeg ser gjennom er rett oppunder 40mm.

Det andre er 44mm i skyteretning, og det er også dets største dimensjon.

Det siste er 56mm i skyteretning.

 

For god ordens skyld kan jeg anføre at siktene i første omgang skal settes på en ruger 10/22 takedown, med Picatinny-montasjen som følger med der.

Link to comment
Share on other sites

To av kikkertene er i boks allerede.

 

Den ene er en Bushnell 1.25-4x24mm, med 30mm rør.

Den andre er merket Walther, og er en 3-9x44mm. Rørdiameteren på den er usikker. Den har allerede picatinny-montasje, men den sitter såpass lavt i den montasjen at den ikke vil passe på e.g. en Ruger 10/22.

 

Utfordringen er at jeg ikke har noe annet enn luftgeværet på plass p.t., men jeg tenkte jeg kunne kjøpt ringer og montert opp på det, og så flytte over når jeg får kjøpt annet senere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...