Jump to content

Løp til 9,3x62


Langlo

Recommended Posts

Gjorde akkurat det samme bytte selv, fra 30-06 til 9,3x62 i en Kongsberg 389. Satt inn ett Walther løp hos jakt&friluft, var ganske lang leveringstid på løpet, tok nesten 3 mnd. Har gått og kikket nervøst på kalenderen i det siste, men her om dagen ble den ferdig. Toppet med en Leupold VX-III 1,5-5x20 med lys :D Har dessverre ikke fått prøvd den ennå, men tilbakemelding kommer. Burde bli bra, walther leverer somregel gode piper.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du har en riktig grom-rigg der :D Jeg synes personlig at Kongsbergen er flott å se på - sikker på at den kjennes herlig ut når elge-far viser seg på myra. - Får jeg spørre hva du måtte ut med for løpet(1) med børsemakerarbeid (2) - kunne du velge i tykkelser, lengder(3) ? - Lette du også etter brukte løp?

 

Lykke til med jakta ! Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du har en riktig grom-rigg der :D Jeg synes personlig at Kongsbergen er flott å se på - sikker på at den kjennes herlig ut når elge-far viser seg på myra. - Får jeg spørre hva du måtte ut med for løpet(1) med børsemakerarbeid (2) - kunne du velge i tykkelser, lengder(3) ? - Lette du også etter brukte løp?

 

Lykke til med jakta ! Mvh Langlo

 

Løpet var dyrt, men walther fristet, 4100 kr. Arbeid gratis. Kan velge i lengde og noen tykkelse. Brukt løp så jeg ikke etter, har aldri noen garanti for hvor mange skudd de har gått.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært rimeligere med et org.løp

 

Bare på grunn av generell nysgjerrighet, Poacher... Hva koster ei Lakelanderpipe, ferdig skifta?

 

Har selv god erfaring med S&L-løp. Har et originalløp og ett S&L-løp til Saueren min (202). Danskepipa går godt, den. I sauer koster ei S&L-pipe 3.990,- og da skifter man den selv. Evt kjøpe ei skytterlagspipe for 2.800,- og tilpasse profil/lengde, men da blir det fort samme prisen.

 

Ikke kjøp brukt pipe, med mindre du er 100% sikker på hva du kjøper. Selv ville jeg nok kjøpt ei ny S&L-pipe, og fått en kompetent børsis til å fikse resten. Antagelig ville jeg bestilt pipa gjennom børsemaker, også. Ny pipe kommer på 3-4 tusen nesten uansett...

 

Noe som er mulig å tenke på, er å få laget et pipeskiftsystem til M98'en din... Med pipestikke og låsekassenøkkel. Deretter kan du ha flere piper i samme "systemrifle". Alle må tilpasses skikkelig, men deretter har du flere å bytte mellom, dersom det er ønskelig. Ikke spesielt nødvendig, men kult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...