Jump to content

Ruger mk2?


RobinHood

Recommended Posts

Hvis du setter en ruger og en AW93 i en skrustikke, så er antakelig presisjonen like god. Forskjellen ligger i ergonomi og tilpasning mellom deler, justerbare avtrekk, siktemidler og den subjektive kvalitetsfølelesen. Jeg byttet baksiktet på min MKIII med et fra Volquartsen ("Bo-Mar-kopi), og har tenkt å bruke den på finfelt fremover. Ettersom jeg ikke har råd til en AW93 som for min del er den eneste "rørtanga" jeg liker, så kommer Ruger'n til å være med lang tid fremover.

 

Hvis du trener, så vil du hevde deg i konkurranser. Alltid gøy når man tangerer eller passerer konkurrenter med dyrere leketøy. Skjøt Grovpistol med en USP Expert før, og jeg fulgte rørtengene på presisjonsdelen. Ikke like enkelt på duelldelen, så det ble bare 511 til slutt.

 

Uansett få skyttere som har de samme våpnene hele tiden. De fleste bytter på et tidspunkt, enten på grunn av endrede behov, eller bedre økonomi.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert rett i dette. Jeg hadde begrenset budsjett og fikk pistolen Mkii for 1900,- brukt (men meget god stand) hos våpen Søilen. Den er i rustfri utførelse, og virker veldig solid. Avtrekket er også brukbart.

 

Hyggelig å høre at du er fornøyd og at du skyter bra med din. Det er en del som skyter irriterende bra med rørtengene sine i klubben vår, så hvem vet om jeg klarer å motstå fristelsen med tiden... Som du sier så er vel en del opp til skytteren også...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...