Jump to content

Hvilken bør jeg gå for?


razumny

Recommended Posts

OK, etter mye om og men, har jeg kommet fram til at jeg ikke klarer å rettferdiggjøre en Zeiss-kikkert til rifle. Jeg står mellom to kikkertsikter:

 

MCE 2.5-10x56SF M #4 (http://www.nikon.no/no_NO/product/sport ... 10x56s_m_4)

MCE 2.5-10x56 SF M IL #4 (http://www.nikon.no/no_NO/product/sport ... -sf-m-il/4)

 

Såvidt jeg kan skjønne, er de to egentlig samme optikken, og forskjellen er at den siste har opplyst retikkel. Stemmer det?

 

Hva ville dere valgt?

Link to comment
Share on other sites

Hei razumny. Jeg ser at du er ny her på kammeret og rimelig entuiastisk og vitebegjærlig. Ikke noe galt med det.

 

Ikke for å virke gretten eller være ugrei, du får heller se det som et råd. Du har siden registrering for to dager siden 50 innlegg og startet et ukjent antall tråder der du hovedsakelig etterlyser basisinfo om våpen, optikk osv. Alt du spør om er godt belyst i et flertall tråder her inne fra før og den kanskje greieste måten å skaffe seg basiskunnnskap om jakt, våpen og optikk på er å skaffe seg noe relevant litteratur på emnet og lese seg opp på det før du evt. bruker forumet til å få greie på ting du er usikker på.

 

Kammeret er en god kilde til informasjon og inspirasjon, men jeg er redd du fort kan "slite ut" mange andre her inne om du starter en ny tråd hver gang det er noe du lurer på. Resultat kan bli at mange som kunne hjulpet deg ikke lenger bryr seg om å svare på enkle spørmål der informasjon er lett tilgjengelig gjennom søkefunksjon eller på annen måte.

 

Jeg ser av en annen tråd her inne at du har planer om å ta jegerprøven til våren og deretter gå til anskaffelse av våpen. Bruk gjerne tiden godt til å lese deg opp på emner om våpen, skyting og jakt både her inne eller fra andre kilder.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har den kikkerten med lys i som du linker til! Den funker meget godt, mye kikkert for pengene, syntes den har god lysgjennomgang! Doten er klar og fin , den kan justeres! Har brukt denne til jakt de 3 siste årene! Funket fint for meg til det bruket!

 

 

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...