Jump to content

Plassering av våpenskap


laxen

Recommended Posts

Jeg bor i et sameie dvs. 5 seksjoner i et bygg. Har felles loft og kjeller. I disse arealene så har vi egne boder som er låst. Kan jeg plassere våpenskapet i en av disse bodene? Hoveddør til hus er alltid låst. Noen erfaringer eller noen som har peiling?

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel ikke heeeelt lovlig. Litt på kanten av å tøye strikken + ikke en god løsning å gå for. Du bør ha øye med våpenskapet ditt hele tida. Du kan ikke ha det i din egen private garasje en gang, langt mindre i et felles sameie. Nei, her har du en tapt sak, før du har begynt, så det er bare å rydde plass i leiligheten din, og sette det der. Sorry Mac.

 

Lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Skal pinadø spørre lensmannen om råd (de er jo betalt for denslags...).

 

 

Trur dem passer seg litt for å gi det skriftelig, at du kan ha det i en felles kjeller, men i en privat bod i den kjellern. Sorry men får du det skriftelig at det er ok, så bør du ramme den inn + ta kopier og sende til mange, og forlange 100,- pr. kopi. Trur det er mange rundt omkring som ville blitt evig takknemlige for det. For alle jeg veit om her inne har møtt motstand.

 

Ønsker deg ihvertfall lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Var innom lensmannen.

Han ville ikke "anbefale" at jeg hadde alt i skapet hvis det sto i en bod i sameiets fellesareal. Jeg kunne ha våpen minus vital del i skapet eller motsatt. Noen skriftlig uttalelse kunne han ikke gi. Han regnet med at det ville komme innspill i løpet av det året som går nå med den nye forskriften.

 

Er fremdeles ikke sikker på hva jeg vil gjøre, men en løsning blir det nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...