Jump to content

Gode LOT nr på NM60/NM231


høggern

Recommended Posts

jeg er konkurranseskytter med AG3. lurte på om noen vet nr på gode lot-er AG ammo, dvs NM60 eller NM231. det jeg mener er noen som har testa ammo og funnet noen lot nr som er bedre enn andre. så når man skal begynne trene til militært NM og sånt, så vet man eventuelt hva man skal spørre etter om man kan velge ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du må nok dessverre fortsatt teste hva som går bra i ditt våpen. 01-RA-98 var referanseloten til FLO/Amm inntil den var oppskutt. Selv har jeg hatt godt resultat med en HV-lot, 38-RA-90. I NM149 vet jeg det har vært varierende resultat med denne loten. Noen våpen går meget bra, andre middels. Slik er det også med andre lot'er. Mitt beste tips er å få tak i litt forskjellige lot'er og testskyte dem.

 

Ellers bifalles Pegleg's vurdering av blyfritt. Ubrukelig i fredtid, ikke turt brukt i strid pga fredsproblemene :!:

Link to comment
Share on other sites

jada, vet jo man må teste i den aktelle pipa, men om det er en lot som andre har fått til å gå godt heller jeg mot at den sansynligvis gir bedre resultat i min pipe enn en lot som ingen har fått til å gå ;)

 

01RA98 har jeg prøvd endel. det er ok ammunisjon. men jeg har hatt bedre NM60

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...