Jump to content

Vetrinærbesøk med vond smak i kjeften.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Var idag innkalt til min vanlige vetrinær som er Small ved Follo dyreklinikk for de årlige vaksinene. Det er vanligvis ikke noe problem, men jeg hadde funnet en kul i/på brystbenet på min 10 år gamle gråhundtispe og det syns jeg var fryktelig leit og jeg var redd som en drittunge for at det værste kunne ha skjedd. Nemlig kreft. Har mistet 2 gråhunder før pga kreft så tankene kom. Stor var derfor gleden da Small kunne konstatere at det kun var en fettkul som ofte danner seg under huden på eldre hunder. Han skrøyt forøvrig av bra musklatur på tross av høy alder og mente at det ikke var noe i veien for og bruke henne som løshund i år også. Så endte vetrinærturen bra alikevel og jeg kunne tørke en gledeståre i øyekroken. Og jeg er ei stor pyse når det gjelder bikkjene mine. :D:D:D.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er ei stor pyse når det gjelder bikkjene mine. :D:D:D.

 

Du er nok ikke alene om det.

Jeg kjører nermest utrykning jeg når det blir et uforutsatt veterinær besøk

 

Husker da valpen ble stukket av veps, og hode fikk dobbel bredde. Jeg hev hunden i bilen, og ringte 112. Ga beskjed om at her sto det om livet til bikkja, og sa som så at her ble det kjørt det bilen var god for.

 

Da vi passerte biltilsynets vektstasjon på Sandmoen i Trondheim,i 130km/t, sto to uniformerte politibiler i veikanten å bare så på oss.

 

Har tørket mange tårer pga. hundene, og flere blir det helt sikkert.

For oss er ikke hundene "bare" et jaktredskap, hoss oss er de familiemedlemer på lik linje med oss tobeinte.

Link to comment
Share on other sites

Godt at det endte bra, Bård. Kreft og sjukdom på hunder er noe dritt. Jeg er nok litt mer bekymra for dyra mine, enn de andre i familien, med unntak av min 18 mnd. gamle guttunge da. Problemet med dyra og guttungen er jo at dem ikke får sagt at dem har vondt, hvor det er vondt, og åssen dem føler seg. Og da blir jeg bekymra når jeg ser det er noe som skurrer.

 

Men nå er jo hundeproblematikken løst her, for nå er det tomt. 2 hunder på 4-5 mnd. er litt drøyt. Den ene var 11 år, så det var jo litt mer naturlig, men den siste ble bare snaut 7 år.

 

Blir ingen hund her før guttungen er litt eldre. Orker ikke å oppdra både en hund og en liten unge. Nå har vi begynt så vidt med pottetrening også.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Godt at det endte bra, Bård. Kreft og sjukdom på hunder er noe dritt. Jeg er nok litt mer bekymra for dyra mine, enn de andre i familien, med unntak av min 18 mnd. gamle guttunge da. Problemet med dyra og guttungen er jo at dem ikke får sagt at dem har vondt, hvor det er vondt, og åssen dem føler seg. Og da blir jeg bekymra når jeg ser det er noe som skurrer.

 

Men nå er jo hundeproblematikken løst her, for nå er det tomt. 2 hunder på 4-5 mnd. er litt drøyt. Den ene var 11 år, så det var jo litt mer naturlig, men den siste ble bare snaut 7 år.

 

Blir ingen hund her før guttungen er litt eldre. Orker ikke å oppdra både en hund og en liten unge. Nå har vi begynt så vidt med pottetrening også.

 

Det må ha vært ekstra tungt og miste to hunder så tett, men du er jo en ung mann så du får sjansen igjen bare småtten blir noe eldre. Er kanskje en liten trøst det, om enn noe dårlig kanskje. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...