Jump to content

Arvet kniv, noen som vet noe om den?


MarcusJohansen

Recommended Posts

Hei! :)

Arvet en kniv av Farfaren min for ti år siden. Har prøvd å google navnet, men ingenting kommer opp. Merke på kniven heter EIK og kniven heter ELG. Kniven er veldig fin, og sliren er av metall, usikker på om det er sølv eller stål. Er elger på sliren. Inni boksen var det en kvittering der det sto at returretten endte i 1993, så tror det er en gammel kniv.

Noen som vet noe mer om den eller merke? God kvalitet? Hvor mye er den verdt?

Link to comment
Share on other sites

Hei! :) Merke på kniven heter EIK og kniven heter ELG. Kniven er veldig fin, og sliren er av metall, usikker på om det er sølv eller stål.
Eik - det er nok det tidligere Eik Sølv, , som nå visstnok bare driver med sølvgaver til barn, etter heimesida. Før leverte de f.eks. skyttermedaljer, og laget vel også sølv- eller plettbestikk.

 

Kniven din er da, etter beskrivelsen (men det hadde vært kjekt med bilder!) sannsynligvis en bunadskniv fra Eik Sølv. Hvem som har smidd sjølve knivbladet, kan være verre å få greie på (Mora-kniv som grunnlag for sølvkniv? Grøss og gru!). Skaftet er (hvertfall utenpå) mest sannsynlig sølv, det er kanskje også sliren. Se etter sølvstempler (830 S).

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Kniven ser mer ut som en jakt kniv.

Fant ikke sølvmerke, men på slira står det "EIK S10 5321" også er det en logo som er ut som en Blanding av K og T.

Jeg har bilder av kniven, hvis det er av interesse, send meg en PM med e-mailen din så sender jeg et par. :D

Og berserk-kniv, har du e-mailen til Per Thoresen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...