Jump to content

Hvor skal jeg jakte fjellryper?


Kriegh

Recommended Posts

Konkluderte i går med at bestanden av fjellrype på Vestlandet er helt nede for telling. I den forbindelse må jeg reise på ukestur et annet sted i landet, ikke de tre nordligste fylkene.

 

Er det noen som har tips om områder i landet som har en noenlunde bestand fjellryper i år?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan det er i år, men det har vært mer enn brukbart der før om årene. Kjør inn til blåsjøen i sverige og følg veien mot stekkenjokk, til du kommer til noen gamle samegammer, gå så inn ved elva som kommer ut fra nedre sippmekken. Kort kjøper du i rørvik.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan det er i år, men det har vært mer enn brukbart der før om årene. Kjør inn til blåsjøen i sverige og følg veien mot stekkenjokk, til du kommer til noen gamle samegammer, gå så inn ved elva som kommer ut fra nedre sippmekken.Kort kjøper du i rørvik.

 

Du mener vel Røyrvik?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Konkluderte i går med at bestanden av fjellrype på Vestlandet er helt nede for telling. I den forbindelse må jeg reise på ukestur et annet sted i landet, ikke de tre nordligste fylkene.

 

Er det noen som har tips om områder i landet som har en noenlunde bestand fjellryper i år?

 

 

Hadde jeg vært deg ville jeg satset på lirrype i år!

Finnes omtrent ikke fjellrype! Vet ikke hvordan det er andre steder, men etter det jeg har hørt så ser det ikke særlig lovende ut, men det er bra med lirrype i år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...