Jump to content

Avtrekk til Wincheseter M-70


pejo

Recommended Posts

Jeg har en winchester M-70 som jeg ikke er tilfreds med avtrekket på. Det er kryp og har en relativ tungvin jusetering. Nå er ikke kryp i seg selv et problem, dersom det er et glatt avtrekk, det er det ikke. Polering - å ja har gjort det, men ikke nok.

 

Sitter nå med to alternativer:

Skifte ut avtrekket, eller børsemakerjobb på eksisternde.

 

Hva anbefaler dere, og hvordan kommer jeg ut i pris på alternativene.

Link to comment
Share on other sites

Det kostet ikke særlig mye å få gode avtrekk på mine M. 70 rifler.

Børsemakeren brukte vel en halvtime på 2 avtrekk.

Ikke vanskelige å justere heller, jeg kjøpte 2 små fastnøkler til kontramutterne og slipte av tykkelsen litt så er de greie å bruke.

Jeg liker Winchesters originalavtrekk, det er solid , enkelt, og lett å gjøre rent.

I motsetning til de avtrekk som har smådeler og fjærer inneklemt i en liten boks der gammel olje og støv kan kake seg ,og rust og guff kan oppstå i gjemsel.

Nåja, sånt skjer vel ikke dersom man er flink med vedlikehold , men det har skjedd med et av mine tidligere våpen at avtrekket låste seg pga. størknet olje.

Det var selvfølgelig min egen feil , men jeg vil tro at andre også har opplevd noe sånt.

Winchesters avtrekk er enklere å vedlikeholde, og med litt jobb så er de gode nok til det meste synes jeg.

Jeg ville beholdt originalen og brukt noen kroner hos en velrenommert børsemaker på en avtrekksjobb.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett ett enkelt avtrekk å fikse på selv. Har ordnet dette med en kompis sin børse og det gikk helt topp. Bare ikke fall for fristelsen å gjøre avtrekket for lett.

 

Ellers har den nye M 70 fått ett nytt avtrekk. Den har vel ikke kommet ut på markedet ennå. Se inne på http://www.winchesterguns.com

 

Eller en liten link til Wikipedias sider''

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Winchester_Model_70

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...