Jump to content

Kikkertmontering på Sako Quad


virrvarr

Recommended Posts

Har nettopp bestilt meg en Sako Quad fra Jakt & Friluft. Har også nettopp solgt en Tikka T3 Lite SS, på den sto den en Leupold VX-R 3-9x50mm. Denne kikkerten skal jeg montere på Sakoen, men jeg aner ikke om festeanordningen er lik den på Tikkaen? På Tikkaen var festene skrudd med hver sin skrue ned i løpet/låsekassa. Det bakerste kikkertfestet hadde i tillegg horisontale skruer for å justere kikkerten parallell med løpet. Mon tro om jeg trenger nye fester til kikkerten min?

Link to comment
Share on other sites

Har fått avklart at det ikke er boret og gjenget hull for montasjer i låsekassa. Så den er grei.

Men jeg er usikker på hvor høye montasjer jeg trenger for at kikkerten skal gå klar av løpet.

Skal ikke bytte løp på denne, så jeg trenger ikke god klaring mellom løp og kikkert. Jeg har

en Leupold VX-R 3-9x50mm.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Quad har 11 mm spor. Hadde du hatt en kikkert med tomme rør ville denne passet.

 

http://www.leupold.com/hunting-shooting ... mm-medium/" target="_blank

 

Har den selv på en Leopold med 50 mm Objektiv og Paralakse justering og det går akkurat, men siden du har 30 mm rør må du muligens på en løsning med Picatinnyskinne og "vanlige" ringer.

 

Ville ringt J&F og hørt hva de foreslår, ellers så vet jeg det ligger info om dette hvis du bruker søkefunksjonen.

 

Mvh Arild

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...