Jump to content

Ruger American?


porkpicker

Recommended Posts

Noen her inne som har en slik eller har erfaring med en slik børse? Skal ha meg ei rimelig børse til grisejakt, altså ikke noe plinking på herregudsålangthold.. Vet den er billig, vet den er av plast... Men etter hva jeg kan se så virker den til å få bedre kritikk enn remingtons og marlins billige alternativer. Er fristet til å prøve serru..

Litt kapping og gjenging, en rimelig og ryddig kikkert. Plutselig så er vel dette ei grei bruksbørse?

308 eller 30.06, da jeg har annet i skapet til annet bruk...

Link to comment
Share on other sites

Ja hvorfor ikke.Som du beskriver til bruksjern du ikke trenger og værra redd for så ere altids god nokk presisjon og dem virker dissa Amerikanerne og . Tror på youtube har en Nutnfancy test av den. Han setter jo alt in i tactical rolle da men han pleier jo og ha presisjonstest og vise frem noen blinker skutt på 100 yard i benk så da burde du jo kunne få en pekepinn der.samt han prater vel litt om utforming og avtrekk etc. Har sauere selv jeg som jaktrifle men har faktisk lurt selv på en Hawkey med maks nedkappa pipe og demper + lysterk kikker som kortholdsrigg til revejakta vinterstid fra glugge på 50-60 m.mest for og ha unskyldning til og kjøpe no nytt seff da jeg har sauerene fra før som duger fra 20-200+ men frister og med ei kort smekker gluggbørse som er rask og kaste opp. Tror American funker til det du beskriver jeg såfremt du ikke er redd for plast bedding og fine overflater samt godt avtrekk

Link to comment
Share on other sites

Rugern har faktisk ferdig metall bedding, og er testskutt før salg. Da med garantert 1moa bilde før den slippes. Sies at det er et brukbart avtrekk også, men kan ha litt røff boltgange. Les noen av testene fra junaiten, EVT var det en for ei stund tilbake i et norsk blad også. Er visst mer enn hva man venter av prisen...

Link to comment
Share on other sites

Okay. Ja har ikke lest spesifikasjonene selv så viste ikke det med beddinga. Har heller aldri holdt en heller men fra hva jeg har vært borti før av rimelige Amerikanere og det bruket du beskriver så bør det være et greit kjøp som bruksjern du ikke trenger og være redd for.Er og sikker på at denne og går mer en greit nokk til vanelige jaktsituationer.En ting jeg har lagt merke til og som du sier om 1 moa garanti.Dette er en teori jeg har men som heller ikke trenger og være så veldig usansynelig heller.Ser at flere produsenter kommer med denne garantien forutsatt at du bruker en type match ammo som de beskriver i brosjyra si. Jeg tror og at de har fått til dette med noen test eksemplarer med den ammoen men ikke at alle Riflene som forlater fabrikken leverer dette. Jeg tror de gambler på at den jevne Amerikaneren ikke tester dette ut heller og det gjør dem nokk ikke heller. De få som gjør det får enten ny børse eller penga tilbake.Mye av disse børsene går ut i Usa etter hyllevare prinsippet og mange jegere over there kjøper ny til hver sesong,mere bruk og kast type holdning til alt. Altså ikke noe jeg kan bekrefte men er en teori jeg har at denne presisjonsgarantien er mere en salgs gimikk som flere og flere produsenter har kastet seg på. Men igjen til det bruket du beskriver funker sikkert denna børsa bra. Forige inlegg skrev jeg at har vurdert et slik oppset selv selv om jeg har to sauere som gjør jobben strålende så frister det med ei børse du kan dra ut i verste dritvær og fjellskrent uten og få vondt hvis du sku gå på raua :P

Link to comment
Share on other sites

Har brukt ruger markll 3006 i 11år. Har inntrykk av at ruger lager solide bruksvåpen, og jeg har aldri hatt problemer med hverken presisjon eller funksjon. Avtrekket mitt var noe tungt med kryp, men børsemaker fiksa dette(1,2kg uten kryp). Presisjon med oryx ca 2,5cm på hundre sist jeg sjekket. Hadde ikke vært bekymret for å hive meg på denne.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en ruger før, mener den het m77? Sort syntet og rustfri i 308. Presis som som få med flere ammo typer. Kolben var "innhol" med ruger merket utheva. Var ei fin børse,så hvis American er av samme kvalitet må jeg si at den er fristende å prøve. Er jo ingen stor sum, selv om jeg har sett den over prisa til 4900,- hos en børsis med kjent navn.. Normalen er jo lappen billigere..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...