Jump to content

Sauer Mod 8: En bra børse..?


JoMagnum

Recommended Posts

Hagla er bra den. Etter det som vert sagt så er gamle hagler bedre enn dei av nyare dato, kvifor anar eg ikkje. Men den trenger stell, turrpussing og oljing når den har vært ute er påkrevd.

Har aldri hatt problem med kutt i fingrer av min, er det grader/skarpe kanter på den?

Link to comment
Share on other sites

Har heller ikke vært plaga av kutt i fingra ved skyting med min Mod 8. Hva rustinga angår, er det bare å olje, olje og atter olje og pusse. Stålet mettes med olje etterhvert, og du vil oppleve at rustinga gir seg gradvis etterhvert. Dette gjelder de aller fleste Sauer, Simson, Merkel og andre Suhl brekkvåpen, fra den rimelige Mod 8 til de mye mer påkostede hagler og drillinger. Hvorfor disse haglene ofte blir betegnet som bedre enn dagens, beror vel på at det er mer håndarbeid på de. De er individuelt tilpasset, ta f.eks to Mod 8, og prøv å bytte løp, de vil ikke passe, du kan heller ikke bytte om stokkene. Dette har jeg med fler prøvd. Våpnene er også relativt detaljrike. Vil tippe at dette er grunnen til påstanden, men om det stemmer er opp til den enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Det er den bakerste avtrekkeren som er kvass, det er også en glippe mellom avtrekkeren og avtrekkerbøylen..

Dette gjør at fingeren treffer på spissen av avtrekkeren ved raske skudd, og kutt i fingeren er et faktum...

Da jeg fikk hagla hadde den vært brukt av min far i noen år, men eieren før det hadde bare hatt den liggende på et loft..En skam...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...