Jump to content

Kan denne brukes til langhold light?


fredrik

Recommended Posts

Hepp

Fikk da en Leupold VX-7 2,5-10x45 i posten i dag. Oppdaget noe jeg ikke var klar over, at denne har på sett og vis veldig fine tårn.

 

Ill-foto:

B.JPG

 

Dette gjør jo at jeg får justert veldig greit! Den indikerer selvfølgelig ikke hvor mange runder jeg har snurret, så må holde tunga litt rett i munnen.

 

men hvordan blir det med kun x10 på hold ut mot 6-700 meter? Skal ikke strekke det noe lengre med denne uansett.

Link to comment
Share on other sites

Har begynt å lefle med langhold med min Rem 700 med Leupold 3-9x40 Patrol. Siktet gjør jobben sin greit nok på det holdet, selv om jeg skulle ønske jeg hadde litt mer forstørrelse - men det er ennå kun min feil om jeg ikke treffer (Og bittelitt børsa, fram til jeg får på demper for å ta litt av munningsvippen ;) )

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevet tidligere her på forumet så klarte jeg å henge med til 600m med en SuB 1,5-6x42. Det fungerte helt greit. Det begynte å bli litt smått, men begrensningen var likevel klikk og ikke forstørrelse. Jeg hadde vel igjen 6 tilgjengelige klikk etter 600 og da ble det liten vits i å prøve seg noe lengre. Følgelig fikk jeg heller ikke utfordret forstørrelsen på lengre hold enn det.

 

Så at 2,5-10 holder til 6-700m er jeg overhodet ikke i tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...