Jump to content

Bergans Pasvik light, eller?


Kjetl0vb

Recommended Posts

Vet ikke hvilken dress dette er, men ser ikke ut som light. Jeg så på light selv, men synes den virket veldig lite solid. Ser for meg at det går hull første gang jeg faller på fjell o.l. Endte opp med chevalier ranger outland. Mye mindre støy i denne, og lettere enn passvikll, selv om den ikke virket like lett som light utgaven. Jeg hadde vært skeptisk til å handle fra denne anonsøren på finn, når noe virker til å være for godt til å være sant, er det ofte det.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke Pasvik light. Ser ut som en vanlig Pasvik. Jeg har kjøpt dressen (light), og ved første intrykk virker den bra. Hvor solid den er etter bruk gjenstår å se, men skulle tro slitestyrker er som på en normal Pasvik II, da det er det samme ytterstoffet. Dermizax skal visst nok være rimelig fleksibelt. Eneste jeg har å utsette foreløpig er at den kunne vært noen cm lavere i livet. Liker snittet på Norrøna Finnskogen hybrid meget godt.

Link to comment
Share on other sites

En i jaktlaget kjøpte en slik Pasvik light. Hull i buksa etter andre jaktdag etter hjort i bratte vestlandslier. Det var ikke særlig imponerende.

Itillegg ble den aldri helt tørr mellom regnbygene pga det "lydløse" filtlignende stoffet på yttersiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme ytterstoffet som på pasvik II. Mange som sverger til den. Tok tid før finnskogen gtx dressen også tørket, men hull etter andre dag var ikke bra. Blir spennende å teste den ut.... Godt jeg har en finnskogen å falle tilbake på....

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være samme ytterstoff i passvik og passvik light? Virket ikke slik i butikken hvertfall. Ser en lenger oppe som bekreftet mine bange anelser med denne. Ellers synes jeg passformen til bergans er altfor lang i livet, følte jeg sagget i passvik.

Link to comment
Share on other sites

I følge Bergans er det mikrofleece i begge, så jeg tok det for gitt. Skal sjekke det opp med kundeservice hos begans. På pasvik II er det jo et innerfor/fieldsensor i tillegg som beskytter membranen, varmer og motvirker kondens. Kommer kun til å bruke dressen i regnvær. Er det opphold bruker jeg finnskogen hybrid bukse og en reinheim/finnskogen vindstopper jakke. Denne selges desverre ikke lenger av norrøna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er den første turen med Pasvik light unnagjort. En utrolig myk, lett og stille dress. Den hold tett i bra regnvær, men det kan ta litt tid å tørke den, omtrent som vanlig tynne fleece plagg. I og med at ytterstoffet blir vått, så kan det oppleves litt klamt når du blir sittende i bil med våt dress. Dette kommer av at stoffet blir varmet opp utvendig, og pusteprosessen vil virke litt begge veier. Dette skjer også forøvrig på Norrøna Finnskogen. Det eneste jeg har å utsette på snitt, er at buksa er litt høy i livet, omtrent som Norrøna Finnskogen GTX buksa. Noe som var uvant da jeg har brukt Finnskogen hybrid for det meste i to år. En bukse som passer meg godt. Liker ikke å sagge bukser jeg skal bevege meg i, og må derfor ha den litt høyt i livet. Foreløpig er jeg derfor fornøyd med kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...