Jump to content

Fiskesider som informerer om fiskevann


Asle1987

Recommended Posts

Hei,

 

Er det noen av dere som har forslag til sider på nett som har oversikt over fiskevann?

 

Jeg har funnet to tre stykker nå, hvor http://fiskevann.org/ er den siden som kommer nærmest det som kan kalles en slik side. Den er for øyeblikket ganske tom, så kunne godt tenke meg å se om noen har andre forslag.

 

Noen gode fiskeforum der ute på world wide web? Gjerne med lokal informasjon.

Link to comment
Share on other sites

http://www.fishspot.no - kanskje mest elver, men en flott ressurs. Eneste negative jeg har å si om den siden, og andre liknende, er at det er fryktelig trist å ha funnet seg en fiskeperle ved hjelp av mye iherdig innsats og utallige bomturer for så å oppleve at stedet blåses på verdensveven etter alt for få år.

 

Alt for mange ganger har jeg opplevd at en plass jeg hadde nærmest i fred det ene året har vært invadert av "nett-fiskere" året etter. Dette er forsåvidt greit om det er en stor elv, eller et større vann der det er plass til litt folk... Men på små herligheter kan det være litt krise.

 

Opplevde dette veldig sterkt i en liten elv i Østerdalen for noen år siden. I denne elva baserer man seg svært mye på å spotte fisken for så å snike seg innpå i ekte ninja stil... Året etter at denne elva ble blåst på internett var det helt 100% håpløst å fiske på denne måten. Ivrige fisketurister som hadde lest om elva på nett kom trampende frem langs elvebredden så all fisk sluttet vake. Når elva endelig hadde fått hvile lenge nok til at vakingen tok til igjen, kom en ny flokk med trampende fiskere langs bredden. :( *sukk*

 

Det var en kjip sesong i elva! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...