Jump to content

Kiling - Star Baikal


Eus

Recommended Posts

Har en kompis som har en Star baikal. Denne er ikke så alt for gammel, tipper 5-6 år. Han har problemer med at tomhylsa blir sittende fast i kammeret. Den er såpass kilt, at det må endel makt til for å få den ut.

Dette skjer ikke hele tiden, men sånn ca. hvert 5-10 skudd.

 

Han har nettopp hatt hagla inne hos børsemaker, men han klarer ikke finne ut av det.

 

Noen som har hatt samme problemet? Mener å huske noen tråder på sluttstykket ang. samme problem..

Link to comment
Share on other sites

min første bajkal var også sånn. den hadde ejektor så jeg bytta inn børsa til ei med ekstraktor og har aldri hatt problemer siden!

 

min bajkal tok ikke med seg hylsene pga unøyaktighet i produksjonen som gjorde at den ikke grep godt nok tak i hylsa. hjalp endel om jeg skjøt dyrere skudd, men det kom jo ikke på tale å bruke 12/76 skudd til 20kr smellen på leirdue skyting :P

Link to comment
Share on other sites

Vel har opplevd dette selv på (har flere hagler) enkelte patrontyper, Mcinley/nike (billig drit ammo) var populær for mange år siden, brukte de kun til trening men måtte gi opp fikk ei og annen hylse som sprakk i messingen og var vond å få ut.

Bytt ammo og se om det blir bedre? (du har nok et romt kammer i utgangspunktet så prøv forskjellige typer)

Link to comment
Share on other sites

Dette er et kjent problem med Star haglene be børsemakeren hone opp kammeret litt så blir det nok bra, er den ikke alt for gammel så gjør sikkert Gresvig i Askim dette gratis.

 

Det som er litt morsomt er at den ble sendt inn til Gresvig først, fikk den i retur med at de ikke kunne finne noen feil.

Usikker på om de i det hele tatt har sett på hagla...

 

Nå sist ble en lokal børsemaker hyra til jobben, han klarte å framprovosere kilinga, men klarer ikke finne ut av hva som egentlig er feilen.

Link to comment
Share on other sites

Det skjedde en gang med meg at kun messingkoppen kom ut, resten av hylsa satt igjen inne i løpet.

Ikke så trivelig når man er på banen..

Har også opplevd at hylser sitter så hard fast at jeg må bruke pussestanga til å banke dem ut.

Aner ikke hvorfor det av og til skjedde, men det skjedde med enkeltløperen med ekstraktor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...