Jump to content

Pistoler som IKKE passer I standard?


MasterMaker

Recommended Posts

Mulig dette blir sett på som et snodig spørsmål men skyting er jo rekreasjon og som sådan så er det jo mer "rekreativt" og skyte/eie de pistolene man virkelig vil ha/altid har ønsket seg, jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha til alt annet av klasser men når det gjelder grov/mil felt så er jeg noe mer fleksibel...

 

Skal kjøpe meg felt(grov/mil) pistol og vurdere og kjøpe en glock 17L, noe som passer veldig godt og gir byråkratisk helgardering i forhold til hva jeg ønsker meg til standard da 17L er for lang til standard, noe som får meg til og lure på om det er andre pistoler i 9mm som ikke passer i standard....

 

17L er jo grei den men hva annet er det av pistoler som ikke koster skjorta og som ikke passer i standard kassa?

 

Mener og huske at Tanfoglio hunter er for stor og den er et interesant alternativ som jeg vurderer(finnes jo topper i alle kaliber til denne), Browning hi power competition er og få tak i brukt men det er mulig at den passer i standard, noen som vet eller har andre forslag til felt pistol som ikke risikere og spolere de pistolene jeg ønsker meg til standard og production?

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at 17L ikke går i kassa? Den er oppgitt på samme lengde som kassa er minimum innvendig (225mm).

 

Forøvrig skal ikke ett milfelt våpen hindre erverv av standard våpen, forutsatt at man gjør leksa si. Hint: Milfelt min avtrekksvekt 1360g. Standard, min avtrekksvekt: Ikke krav til avtrekksvekt, så der kan man tune avtrekket etter eget ønske = Lettest mulig som oppleves sikert (Ofte rundt 500-800g).

 

Med andre ord er kravene til våpenspesifikasjoner ikke identiske, og begrensning med å måtte bruke eksisterende våpen faller bort jfr v.forskrift § 13 tredje ledd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...