Jump to content

Ladepresse til 38/357


ryu82

Recommended Posts

Snakket med han på Interarms som jeg kjøpte settet av å han trodde ikke på meg

For det hadde han aldrig hørt før (skeptisk)...

 

Har ikke kruttmålet selv, men har hjulpet et par komiser å sette opp presser med Lee Autodisk.

 

Var for å si det mildt skeptisk til de kruttmålene, de så skikkelig "plastic fantastic" ut i forhold til de Dillon og Hornady kruttmålene jeg hadde erfaring fra.

Grunnet nevnte skepsis ble kruttmengen derfor nøye kontollveid.

 

Gikk etter en ettermiddag over fra å være skeptisk til å bli imponert over hvor nøyaktig dette "plastrælet" var.

Link to comment
Share on other sites

Autodisk'n er det mest nøyaktige kruttmålet jeg har. Har brukt det med Vihtavuori-krutt, og det eneste jeg har opplevd er at det har låst seg slik at seg slik at jeg måtte skyve det tilbake til utgansstillingen. Når det sitter på Turret'n får det 4 ristinger før hver dosering, og det er også med på å gi jevne ladninger. Har et stor justerbart Hornady-kruttmål med støpejern og greier, men det er ikke mer nøyaktig og slet mye med statisk elektrisitet før jeg fikk det i hakk.

 

Jeg har typen med fjær, siden det er vanskelig å få det til å funke med tvangsstyring og lenke på en Turret. Risikoen for dobbeltladning er tilstede, men så lenge man har hodet med seg, så roterer den fint til neste die.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Kanksje dette skaper problemer for deg med Autodisk'n din?

 

Titan Reloading October 2013 Newsletter‏

OCTOBER 2013 NEWSLETTER

 

 

INSIGHT OF THE MONTH:

 

Auto Disk Powder Leaking

The only powders that give the Auto Disk Powder Measure problems are Accurate #5, Hodgdon H-11 or Winchester 296. All three of these are very fine ball powders, and can get between the disk and the hopper. The fix is to order the Pro Auto Disk update it.

 

If your measure is leaking with any other powders, it's most likely because of excessive clearance between the hopper and the disk. As with all mechanical devices, enough clearance has to be built into the device to allow movement of the components. If you are experiencing leakage, one fix is to reduce the amount of clearance between the hopper and the disk by carefully sanding down the risers that the hopper is mounted to. Place a disk between the risers, with a piecce of scotch tape on top, and use a file or sandpaper attached to a flat surface, and file/sand until contact is made with the scotch tape.

 

Auto Disk Powder Leakage Fix

 

 

Remove Hopper and Disk to file or sand the tops of the 2 risers.

 

 

 

Put a layer of scotch tape on top of the disk and carefully file or sand the risers.

Link to comment
Share on other sites

Skal du lade bare håndvåpenammo er uten tvil min anbefaling en Dillon Square Deal ! Denne pressa går som ei klokke og spyr ut ammo uten problemer . For og gjøre innkjøpet billigere har du LEE 1000 men da kan du regne med og bli irritert etter hvert selv om denne også har sine bra perioder . Kalibre jeg har erfaring med disse pressene er alle variantene i kal . 38 -357 - 41 og 44 mag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...