Jump to content

Predatorjakt 2013/2014 Møre og Romsdal


dande

Recommended Posts

Sikkert mange andre enn meg som ønsker å jakte litt små-rovvilt, men ikke har plass å gjøre dette.

 

Kanskje dette kan være en tråd for å hjelpe en "ny innflytter" eller fersk jeger å finne en spennende jakt i sitt lokale området.

 

Kråke, måke og revejakt er en fin jakt å begynne med som fersk jeger.

 

Min oppfordring er kanskje å starte en tråd for hvert fylke der slik jakt kan formidles.

 

Rype og skogsfugl jegere bør være veldig interessert i at det blir jaktet på diverse predatorer.

 

Så kjenner du noen som har eller har du terreng der det kan jaktes predatorer så si fra så det er mulig å sende en PM :)

 

Holder man rovdyrbestanden nede så kan det hende at det blir litt hønsefugl i skog og fjell igjen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser at det er dessverre må en si lite aktivitet på denne tråden, selv bor jeg i fylket og kunne tenke meg å prøve revejakt med hund men har ikke tilgang til en egnet hund til denne jaktformen men kan godt flytte litt på meg om noen her i fylke har en støver og/eller hihund + en ledig post eveltuelt ledig spett og spade (kan også medbringe spett og spade selv :D ) jeg skal ikke love bort jakt terreng men det burde være muligheter der det er villjie for å ordne med skog å slippe hund dersom en hadde hatt tilgang til hund men har egentlig ikke gjort noe seriøst innsats med tanke på skog siden jeg ikke har tilgang til egnet hund.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er vel nok revjakt tilgjengelig om man kjenner rett persjon. Dessverre så tror jeg mange er skeptiske til ukjente som kommer og skraper på døra og vil jakte, gå via bekjente er vel rette veien. Jeg burde ha jaktet på rev, men med start 10august også 20 august er det hellig tid frem til 22sept også skal hjortekota fylles. Da har ikke kjærringa tolmodighet til 4 måneder med revjakt for og avslutte sesongen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jakter rev med lokking og tysk jaktterrier. Fikk en inn på 30 meter som bukket greit under for 6,5x55 Norma Oryx. Lokket 2 morgener uten resultat etter det. I dag støkket jeg reven på vei til lokkeposten min. Den gikk over veien 20 meter bortom fjøsen da jeg rundet opp på veien. Ble dårlig resultat på lokken da iallefall. Hentet hunden og sendte ho avgårde. Satt på posten min, men ble utålmodig og beveget meg nærmere hundelosen. Stod ved en kanal, med mye buskas og trør i. Hunden var 400meter unna når reven kom springende rett mot meg på andre siden av kanalen. Kanskje 5-6 meter unna. For mye zoom i kikkerten og bare tre og kvister i siktet. Reven rundet enden av kanalen og jeg bommet fint med 2 skudd på 40 og 80 meters hold. Fikk opp pulsen, og skal aldri forlate posten uten hagle for all fremtid. -Fræna

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Tok meg en kveldstur etter kråka i dag. Fikk lokket inn en liten flokk med elektronisk lokk. Fikk skutt to, men hadde for dårlig skjul, og fikk ikke lokke inn flere før det ble for mørkt. Veldig morsomt, skal prøves flere ganger!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...